مدال طلای ویژه فستیوال موسیقی ارمنستان

به گزارش افکار نیوز،رازمیک اوهانیان رهبر گروه کر موسسه ارکستر ایران با اعلام این خبر افزود: فستیوال بین المللی موسیقی ارمنستان به مناسبت صد و دهمین سالگرد تولد آرام خاچاطوریان و بیست و پنجمین سالگرد زلزله شهر گیومری برگزار شد. هدف از برگزاری این فستیوال ایجاد زمینه‌های هنری برای فعالیت‌های اجرایی ارکسترها و هنرمندان کشورهای مختلف جهان بود.

وی گفت: این فستیوال با حضور بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ هنرمند از ۳۰ کشور جهان و در رشته‌های نوازندگی پیانو، سازهای زهی، سازهای بادی(برنجی و چوبی)، آواز کلاسیک، ارکستر ملی، ارکستر فولکلور، آواز سنتی، گروه کر، موسیقی پاپ، ارکستر پاپ، آهنگسازی، تنظیم آهنگ و خلق آثار آوازی به همراه ارکستر برگزار شد.

اوهانيان با اشاره به روند شركت در فستيوال بينالمللي موسيقي ارمنستان تصريح كرد: از سوي مسئولان اين فستيوال در ۳ بخش از داوري در بخش اركسترهاي زهي و مسابقات كنسرت مايستر، همراهي پيانو و اركستر دعوت شده بود. البته من در این مسابقات ترجیح دادم به عنوان شركتكننده در مسابقات تنظيم و خلق آثار آوازي با همراهي اركستر حضور داشته باشم که بخش آخر آن نیز به اجرای آثار استاد چکناوریان اختصاص داشت.