آرزوی خام رژیم صهیونیستی برای حذف سینمای ایران از جهان

به گزارش افکار نیوز،حسن نجاریان قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی درباره حضور این نهاد سینمایی در بازار فیلم جشنواره کن در فرانسه گفت: ما مثل هر سال چتر سینمای ایران را در بازار کن برگزار می‌کنیم. امسال نیز در زیر این چتر اشراق فیلم، میلاد فیلم، آریا صنعت تخیل، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و بنیاد سینمایی فارابی به عرضه محصولات خود می‌پردازند.

وی افزود: امسال ۹ فیلم از فارابی با عنوان‌های " استرداد "، " فرزند چهارم "، " دربند "، " هیس، دخترها فریاد نمی زنند "، " گرداله " و…، مرکز گسترش با سه فیلم که از میان آنها می‌توان به " ساکن خانه چوبی " اشاره کرد و " حوض نقاشی " و " خسته نباشید " از حوزه هنری در این بازار معرفی و عرضه می‌شوند و ما برای این آثار نمایش‌هایی در نظر گرفته‌ایم.

نجاریان با اشاره به اینکه حضور در بازار بین‌المللی جشنواره کن ارتباطی با بخش رقابتی این رویداد ندارد، توضیح داد: در بازار فقط مذاکره با مدیران جشنواره‌های مختلف و معرفی فیلم‌ها صورت می گیرد. اینکه ما در جشنواره خارجی نماینده داشته باشیم و یا نه هیچ ارتباطی با حضور در بازار ندارد.

خیلی‌ها می‌خواهند سینمای ایران حضور جهانی نداشته باشد

این مدیر سینمایی تاکید کرد: ما نباید فرصت حضور در بازارهای بین‌المللی را از دست بدهیم. حضور ایران در این بازارها نشان از پویایی و زنده بودن سینمای ایران است و تاکید دارم این حضور باید مداوم باشد. خیلی‌ها از جمله رژیم صهیونیستی می‌خواهند ایران نباشد تا جای ما را در عرصه‌های بین‌المللی نیز بگیرند به همین دلیل تلاش می‌کنند نمایندگانی را از طرف خود برای چنین حضورهایی بفرستند در صورتیکه خیلی زمان باید بگذرد تا آنها به سینمای ایران برسند.

قائم مقام فارابی درباره حضور مسئولان سینمایی در این بازار گفت: حاشیه‌هایی در این ارتباط وجود دارد که هیچ‌کدام درست نیست. ما طبق هر سال ۳ کارشناس به همراه یک سرپرست که خودم هستم در این بازار حضور پیدا می کنیم. اهداف ما در این حضورها کاملا از پیش تعیین شده است و برنامه‌ریزی‌های آن هم از قبل انجام می‌شود. ما هرگز برای تفریح به این مکان نمی‌رویم و تمام وقت خود را صرف حضور در بازار می کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: برخی دوستان از ما در خواست میکنند که در بخشهایی برای حضور آنها در جشنوارهها کمک کنیم. ما نیز در توانمان این کار را انجام می دهیم اما آنها هزینه خودشان را پرداخت میکنند.