سعی می‌کنم در فیلم‌هایم «امید» به زندگی وجود داشته باشد

به گزارش افکارنیوز،در یکی از بخش‌های برنامه «زنده باد زندگی» که با محوریت خانواده ایرانی از شبکه ۲ و به صورت شبانگاهی پخش می‌شود؛ علی عطشانی کارگردان فیلم «آقای الف» حضور یافت.



در ابتدای این برنامه حسن گوهرپور به عنوان مجری و کارشناس برنامه با طرح این پرسش که تصور عمومی مردم در باب فیلم‌های سه بعدی همان تصور قدیمی است که روایت چندان اهمیت ندارد بلکه فضای مهیج(که برخی مواقع حاصل اکشن است) مهم است گفت: یکی از کارهای تازه‌ای که در فیلم آقای الف انجام شده شاید همین است که روایت و قصه در آن وجود دارد و البته ویژگی‌های دیگری هم دارد که آن را به عنوان اولین فیلم سینمایی سه بعدی تاریخ سینما ثبت کرده است.



علی عطشانی درباره ساخت فیلم آقای الف و دشواری‌های معمول این فیلم که تجربه‌ای پیش از خود نداشت گفت: ما تجربه قبلی در سینمای ایران نداشتیم تا بتوانیم از داشته‌های تکنیکی آن‌ها برای کیفی‌تر کردن «آقای الف» استفاده کنیم. در این شرایط مجبور به آزمون و خطا بودیم.

وی ادامه داد: ساختن فیلم‌ سه بعدی سختی‌های خاص خودش را دارد، با توجه به اینکه وقتی از فیلم سه بعدی صحبت می‌شود همه به دنبال شرک، عصر یخبندان و ماداگاسکار می‌روند.

این کارگردان ادامه داد: همانگونه که شما هم گفتید، اینجا اینطور جا افتاده که فیلم سه بعدی به معنی انیمیشن و تروکاژ و جلوه‌های ویژه است، اتفاقا یکی از کارهای که در «آقای الف» نوآوری بود این بود که داستانی ایرانی به صورت کاملا رئال به صورت سه بعدی کار شد.

علی عطشانی در ادامه و در پاسخ به این پرسش که کدام رویکرد عمومی شما در زندگی به عنوان موتیف مشترک در بیشتر آثارتان بازتاب یافته است گفت: من به طور مشخص ممکن است که به این نکته فکر نکرده باشم اما الان می‌بینم به لطف خدا آنچه مرا به ادامه مسیر ترغیب می‌کند؛ «امید» است و اتفاقا همین امید در «آقای الف» و البته «تلفن همراه رئیس جمهور» هم وجود دارد.

وی ادامه داد: در «تلفن همراه» هم یکی دغدغه مردم را دارد و امید دارد که بتواند به نوعی برای مردم کاری انجام دهد. اینقدر که وقتی از دفتر رئیس جمهور هم به او زنگ می‌زنند او بیش و پیش از اینکه مشکلات خودش را بگوید؛ طرح مشکل مردم را مقدم بر خود قرار می‌دهد.

در بخشهای دیگر این برنامه؛ گزیدهای از پشت صحنه تلفن همراه آقای رئیس جمهور، گزیدهای از این فیلم، و گزیدههایی از فیلم دموکراسی تو روز روشن پخش شد.