به گزارش افکارنیوز، پژوهشگران دانشگاه تهران با همکاری مرکز غدد بیمارستان شریعتی دستگاهی برای اندازه گیری قند خون طراحی کردند که با استفاده از بزاق، قند خون را اندازه گیری می‌کند.

دکتر پرویز نوروزی - مجری طرح ساخت ابزارها و کیت‌های تشخیصی را از زمینه‌های پژوهشی این تیم تحقیقاتی نام برد و گفت: این تحقیقات در راستای دستیابی به دانش فنی اندازه گیری ترکیبات خونی در کشور اجرایی می‎‌شود.

وی از تولید نمونه‌ آزمایشگاهی دستگاهی برای اندازه گیری قند خون خبر داد و اظهار داشت: این دستگاه با عنوان گلوکومتر عرضه شده است و برای اندازه گیری میزان قند خون به کار می‌رود.

نوروزی با اشاره به عملکرد این دستگاه یادآور شد: این دستگاه قادر است به جای استفاده از خون از مایعات بیولوژیک بدن چون بزاق میزان قند خون بیمار را اندازه گیری کند.

مجری طرح ادامه داد: نمونه طراحی شده نسخه پیشرفته این دستگاه‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به میزان پیشرفت این پروژه تحقیقاتی، خاطرنشان کرد: نمونه اولیه این دستگاه طراحی و ساخته شده است و در حال حاضر مراحل بالینی آن در حال انجام است.

نوروزی با اشاره به آخرین وضعیت این دستگاه اضافه کرد: با چند شرکت خارجی در حال مذاکره هستیم تا با مشارکت آنها اقدام به تولید صنعتی این دستگاه کنیم.