«سی گفتار» برای رسیدن به کمال

به گزارش افکارنیوز،اکبر حمیدزاده گیوی نویسنده کتاب «سی گفتار» همان فردی است که در بهشت زهرا و در مراسم استقبال تاریخی جمعیت میلیونی از امام خمینی(ره) نیز سخنرانی کرد و آن وقتی هم که حضرت امام(ره) به مدرسه رفاه وارد شدند، کسی بود که از طرف روحانیت مبارز آن روز، خوش آمد گفت و سخنرانی کرد.

پدیدآورنده هدف خود را برای نگارش کتاب «سی گفتار» را اینگونه بیان می‌کند: با توجه به گرد و غبار بی‌مهری‌ها و حرمت‌شکنی‌ها، که در این چند سال اخیر، بر خلاف رسم حق‌شناسی بلند شده و در رابطه با نسل جوان ناآشنا به تاریخ انقلاب، شبهه افکنی‌ها صورت نگرفته است بر خود لازم دیدم، که تا زنده هستم سخنرانی‌های خودم را رنگی از اندیشه‌های آن بزرگ سفر کرده ببخشم، تا خالصانه بگویم، «بر همانیم که گفتیم خدا می‌داند».

وی اضافه می‌کند: به مناسبت هر سخنی، در آثار آن مرجع یگانه(امام راحل(ره)) سیر کرده، به نظر قاصر خودم، مناسب‌ترین را برگزیده‌ام تا بخشی از دین رهروی حضرتش را ادا کنم.

حمیدزاده گیوی ادامه می‌دهد: گزیده‌های هر متنی که در بین سخنرانی‌ها، گنجانده شده‌اند، همه مستند به اسناد مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) است.



از بخش‌های مختلف کتاب «سی گفتار» می‌توان به «شرح صدر پیامبر(ص)»، «بصیرت»، «مکارم اخلاق»، «ارزش تفکر در اسلام»، «استغفار»، «فردا نگری»، «عدالت»، «بیماری حسد»، «بدترین اوصاف حاکمان»، «محکومیت چاپلوسی در فرهنگ سیاسی اسلام»، «اسلام و دگر دوستی» و «زن در اسلام» اشاره کرد.

در بخشی از این کتاب درباره «سقوط زن و خانواده در عصر جدید» می‌خوانیم: هر چند مسئله زن و توجه به حقوق زنان، سر فصل و تیتر بلند ادعاهای دنیای غرب است و بحثفمینیسم و استیفای حقوق زنان، گوش فلک را کر کرده است، ولی عملاً زن به صورت وسیله و ابزاری جلوه کرده است که گویا کاری و وظیفه‌ای جز اشباع غریزه جنسی مردان ندارد.

از تبلیغات یک آدامس و نوشابه گرفته، تا بازاریابی برای دیگر کالاهای مصرفی، از نمایشگاه‌های مد گرفته تا مجالس رقص از هالیوود گرفته تا آنتالیا و جزایر هاوایی، همه و همه نمایشگر بعدی از شخصیت زنان است که فقط می‌تواند نیازهای جنسی واماندگان دنیای شهوت و شکم را پوشش دهد و یا این که مقدمات خوش‌گذرانی آنان را فراهم آورد و حتی در مواردی، مسئولیت‌های خاصی، چون تربیت فرزندان، هم به مؤسسات و سازمان‌های جمعی واگذار شده است و زن در مقام مادری کمترین مسئولیتی در این حوزه احساس نمی‌کند، آن چنان که گویا بسیاری از کارهای زنانه نیز، باید توسط مردان انجام پذیرد.

اگر گذشته تاریخ ظلم نسبت به زنان را به اشکال مختلف نشان می‌دهد، امروز نیز همان ظالم، به صورت نوین و فریبایی موجودیت انسانی زن و خانواده را به خطر افکنده و رسالت بزرگ زنان را در عرصه مسئولیت از یاد برده است.

در نتیجه خانواده در عصر ما سقوط کرده و آثار سوء فراوانی به بار آورده است، بیماری‌های روانی و عصبی، کاهش نیروی کار انسان‌ها، آلودگی‌های اجتماعی، مفاسد جنسی، عدم اعتماد در کانون خانواده، روابط نامشروع، پیدایش بچه‌های زنا، محرومیت و انتحار و ده‌ها فساد دیگر از بدبختی و بیچارگی، زن را از کانون گرم خانوادگی دور ساخته و او را در دام فریبایی‌های عصر جدید مبتلا ساخته است.

موسسه چاپ و نشر عروج کتاب سی گفتار را ۴۴۵ صفحه و با قیمت ۲۰۰۰۰ تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.