سمینار توجیهی اصول و مبانی نوازندگی

به گزارش افکارنیوز،قادر شهسواری امروز در همدان، اظهار داشت: سمینار توجیهی اصول و مبانی نوازندگی موسیقی ۳۰ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در مجتمع فرهنگی و سینمایی شهید آوینی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این سمینار با هدف پرداختن به مسائلی که در روند آموزش و یادگیری موسیقی وجود داشته و امروزه به شکل آسیب‌های گوناگون نمایان شده‌اند با همکاری شورای موسیقی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان برگزار خواهد شد.

عضو شورای موسیقی همدان خاطرنشان کرد: با توجه به عدم شناخت و آگاهی کامل بسیاری از نوازندگان و موسیقیدانان به شرایط صحیح استقرار بدن در هنگام کار متأسفانه این افراد بعد از مدتی دچار مشکلات فیزیکی به خصوص کشیدگی و درد مفاصل و عضلات می‌شوند.

وی عنوان کرد: بر این اساس پس از آشنایی با کتاب «اصول و مبانی نوازندگی موسیقی» در نمایشگاه کتاب سال گذشته، با هماهنگی با مهدی بابایی نویسنده این کتاب که از نوازندگان موسیقی نیز است، اقدام به برگزاری این سمینار شد.

شهسواری افزود: پس از رایزنی‌های صورت گرفته، علاوه بر حضور نویسنده کتاب فوق، دکتر حیاتی از همکاران تألیف کتاب نیز در این سمینار حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه کتاب «اصول و مبانی نوازندگی» مورد تأیید خانه موسیقی تهران نیز هست، ادامه داد: شورای انجمن موسیقی شهرستان همدان قصد دارد بعد از این سمینار یک دوره کلاس‌های آموزشی را نیز به صورت ماهانه برای علاقه‌مندان خود برگزار کند.

عضو شورای موسیقی همدان ضمن دعوت از هنرمندان و علاقهمندان به شرکت در این سمینار اظهار داشت: با رویکرد مثبت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان در حمایت از هنر موسیقی، امسال برنامههای متعددی از جمله برگزاری کنسرتهای پژوهشی، سمینارها و کلاسهای متنوع آموزشی در دستور کار این شورا قرار گرفته است.