خیز «ببرخیزان اژدهای‌پنهان» برای دیدار با تماشاگران

به گزارش افکارنیوز،قسمت تازه این اثر موفق‌سینمایی با نام کامل «ببر خیزان، اژدهای پنهان: سرنوشت سبز» وارد مرحله تولید خواهد شد.

کلید فیلم‌برداری فیلم روز بیست و یکم مارس و طی یک مراسم رسمی در قاره آسیا زده خواهد شد. وو پینگ یوئن کارگردان این فیلم است.

دانی ین در فیلم در نقش کاراکتر گرگ خاموش بازی خواهد کرد و میشل یو دوباره در نقش کاراکتر یوشولین(که در قسمت اول هم بازی کرد) ظاهر خواهد شد.

فیلم‌نامه دومین قسمت «ببر خیزان اژدهای پنهان» بر اساس قصه جلد پنجم کتاب «شوالیه آهنی گلدان نقره‌ای» اثر دو لو وانگ نوشته شده است.

قصه فیلم‌نامه قسمت اول فیلم هم با نگاهی به قصه همین مجموعه کتاب و میتولوژی درون آن، نوشته شده بود. فیلم‌نامه قسمت دوم این درام اکشن رزمی ماجراجویانه را جان فوسکو نوشته است. وی در کارنامه سینمایی خود فیلم‌نامه‌های «قلمرو ممنوع» جکی‌چان و وسترن «هیدالگو» را دارد.

امر توزیع بین‌المللی قسمت جدید «ببر خیزان اژدهای پنهان» را شرکت فیلم‌سازی سونی به عهده دارد. شرکت سونی توزیع کننده نسخه اصلی فیلم هم بود.

قسمت اول فیلم پس از دریافت یکی از جوایز اصلی جشنواره کن در سال ۲۰۰۱، تبدیل به یکی از موفق‌ترین محصولات سینمایی قاره آسیا در سطح بین‌المللی شد.

این فیلم موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی سال شد و در کمال شگفتی تحلیل‌گران اقتصادی سینما، ۲۱۴ میلیون دلار در کشورهای مختلف جهان فروش کرد. این رقم فروش برای یک فیلم غیر هالیوودی رقم کلانی به حساب می‌آید.

نکته جالب این است که فیلم در سینماهای آمریکای شمالی هم موفق به یک فروش بالای ۱۲۸ میلیون دلاری شد. با این رقم فروش، «ببر خیزان اژدهای پنهان» تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم غیر آمریکایی کل تاریخ سینمای این کشور در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شد.

نسخه اصلی فیلم را آنگ لی کارگردانی کرد. دومین قسمت فیلم برای نمایش عمومی در فصل تابستان سال ۲۰۱۵ آماده خواهد شد.