برپایی نکوداشت زنده‌یاد «فردی»

به گزارشافکارنیوز،محمد علی قاسمی دبیر هنری یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره درباره برگزاری بزرگداشت «زنده یاد امیرحسین فردی» در این جشنواره توضیحاتی داد و اظهار داشت: قرار است مراسم یادبودی در جشنواره امسال برای مرحوم امیرحسین فردی برگزار شود، اما در این راستا شورای سیاستگذاری در تلاش هستند که در مراسم اختتامیه یادی از این نویسنده صورت گیرد.

به گفته قاسمی، یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره امسال مجزا از سال‌های گذشته با موضوعات متنوع‌تری از جمله سبک زندگی، بیداری اسلامی، مقاومت و دفاع مقدس انقلاب اسلامی موضوعات دینی برگزار می‌شود، وجه تمایز این جشنواره با سایر جشنواره‌ها این که بخش ویژه اختصاص به ادبیات بومی استان دارد، امسال به دلیل میزبانی کردستان بخش ویژه در ارتباط با شعر و داستان کردی، موضوعات دینی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس صورت می‌گیرد.

دبیر هنری یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره تاکید کرد: از سوی هنرمندان استان این بخش با استقبال مواجه شده است، اما موضوع دیگری که در جشنواره سوره دنبال می‌کنیم این است که جایگاه جشنواره فراتر از مرزهای جغرافیایی برود، از این رو توجه خاصی به موضوع ترجمه می‌شود.

وی ادامه داد: بنا داریم در یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره میزگردهای تخصصی در حوزه ترجمه داشته باشیم تا آثار علاقه مندانی که در این حوزه خلاقیتی دارند و برگزیده هستند به سایر زبان‌ها ترجمه شود و علاوه بر این با توجه به اهداف جشنواره از مترجمان دعوت به همکاری کنیم.

قاسمی درباره وصول آثار اعلام کرد: آمار دقیق در دست نیست، اما در حال وصول آثار هستیم، بیشترین آثار واصله مربوط به بخش ویژه یعنی شعر و داستان کردی است.

گفتنی است، یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره طی دو روز در دهه پایانی مرداد ۹۲ در سنندج برگزار میشود.