میرکریمی به " سرزمین عشق " رفت

به گزارش افکارنیوز،فرید فرخنده‌کیش مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان توسعه سینمایی در توضیح پیشرفت پروژه مستندهای پرتره از سرداران شهید که با عنوان " سرزمین عشق " مقابل دوربین می‌رود گفت: تولید مجموعه‌ای از پرتره سرداران شهید یکی از طرح‌های حوزه هنری است که سیدرضا میرکریمی با نگاه خاص خود به سینما این پروژه را کارگردانی کرده است.

وی افزود: در واقع میرکریمی با رویکرد فکری و باورهای خود اثری جاودان همراه با درامی جذاب را خلق کرده است. به همین دلیل در هر یک از این آثار سینمایی، مقاطعی از زندگی شهدا و مجموع اتفاق‌هایی که بر آنها گذشته و نحوه حضورشان در جبهه‌های جنگ تحمیلی و وقایع انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.

این مدیر سینمایی در ادامه متذکر شد: البته با پیشنهاد کارگردان، تولید این آثار به صورت مستند داستانی انجام می‌پذیرد.

فرخنده‌کیش با اشاره به روایت این اثر سینمایی افزود: شکل این اثر سینمایی با طراحی و شاکله جدیدی از روایت و تولید همراه است و کارگردان به سراغ روش و تکنیک کمیک‌موشن رفته و شکلی را مطرح کرده که تاکنون در ایران مشابه آن انجام نشده است.

مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان توسعه سینمایی در ادامه متذکر شد: در واقع نخستین‌بار است که یک کارگردان حرفه‌ای سینمای ایران روی تکنیک کمیک‌موشن کار کرده و در عین حال همه جنبه‌های زیبایی‌شناسی سینمای بلند را نیز در این اثر مدنظر قرار داده است.

فرخنده‌کیش در پایان افزود: مستندهایی درباره شهید مصطفی چمران و شهید عباس دوران از مجموعه سرداران شهید به زودی رونمایی می‌شود.

مستند "سرزمین عشق" به زندگی ۱۰ سردار شهید دفاع مقدس همت، متوسلیان، باکری، جهانآرا، چمران، باقری، دوران، زینالدین، بروجردی و خرازی میپردازد