همه آنچه که در «کن» به ایران ارتباط دارد

به گزارش افکارنیوز، فیلم‌های کوتاه «دوئت» ساخته نوید اقبال‌دانش و «بیشتر از دو ساعت» به کارگردانی علی عسگری روز چهارشنبه ۱ خرداد در «کن» به روی پرده رفتند و علاوه بر کارگردان‌های این دو فیلم، نگار اسکندرفر و ساسان سالور تهیه‌کنندگان این کارها نیز حضور داشتند.

«دست نوشته‌ها نمی‌سوزند» ساخته محمد رسول اف که در بخش نوعی نگاه جشنواره حضور دارد، ساعت ۱۱ امروز(جمعه ۳خرداد) در سالن «دبوسی» نمایش داده می‌شود.

بازار فیلم جشنواره فیلم کن هم امروز رسما به کار خودش پایان می‌دهد البته غرفه صداوسیما در دو روز گذشته خالی شده بود و نمایندگان این غرفه به ایران بازگشتند.

موسسه رسانه‌های تصویری هم به همراه مستقل‌های ایرانی روز گذشته غرفه‌شان را جمع کردند و تنها غرفه فارابی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در چتر سینمای ایران تا ظهر امروز برپا خواهد بود.

سرقت در جشنواره کن که امسال زیاد شده است به غرفه ایران هم رسید و یک دستگاه دی وی دی پلیر در ساعت تعطیلی بازار فیلم دزدی شد.

عبدالرضا کاهانی به همراه همسرش شیما منفرد و همچنین حسن فتحی و علی سرتیپی از سینماگرانی هستند که طی یکی دو روز گذشته وارد کن شده‌اند.

فیلم «یک روز دیگر» از ساخته‌های حسن فتحی در این دوره جشنواره توسط محمد اطبایی در نمایش‌های بازار به روی پرده رفت.

چهارشنبه شب، فیلم عراقی «سرزمین دوست داشتنی من» که در بخش نوعی نگاه حضور دارد در سالن دبوسی به نمایش درآمد و گلشیفته فراهانی بازیگر این فیلم به همراه دیگر عوامل اصلی در سالن حضور داشتند.

فیلمبرداری «ردکارپت» به کارگردانی رضا عطاران بی‌وقفه در «کن» ادامه دارد و از شب گذشته وارد مرحله شب‌کاری شده است.

جشنواره فیلم کن تا یکشنبه (۵ خرداد) ادامه دارد.