یادبود مرحوم امیر‌ حسین فردی در زادگاهش

به گزارش افکارنیوز،در مراسمی که ظهر امروز و در تالار شمس عطار در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، هم‌سنگر و یار نزدیک امیر حسین فردی در سخنانی اظهار داشت: امیر حسین فردی را می‌توان پیشرو در انتقال پیام انقلاب و فرهنگ دفاع مقدس به نسل سوم و چهارم انقلاب معرفی کرد که در قالب ادبیات داستانی و رمان تلاش کرد تا جلوه‌های زیبا از آیین ارزشی انقلاب و دفاع مقدس را به نمایش بگذارد.

مجتبی رحماندوست خاطرنشان کرد: پیش از تلاش امیر‌ حسین فردی ادبیات دفاع مقدس در محاق قرار داشت و کمتر کسی در ماهیت و هویت این انقلاب تبحر و تخصص داشت در حالی که این شخصیت وارسته و متعهد سعی کرد هنر اصیل انقلابی و ارزشی ما را به نمایش بگذارد.

وی از برجستگی‌های این هم‌سنگر و دوست صمیمی‌اش سعه صدر، ‌ حسن خلق، نرم‌خویی و پشتکار توصیف کرد و یادآور شد: امیر حسین فردی مومن متعهد جهادگری بود که بیش از ۳۰ سال خدمت بی‌منت به انقلاب اسلامی و ادبیات فاخر آن کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی شهرت‌گریزی او را از برجستگی صاحب آثار ارزشمند کودکان و مسئول بخش ادبی کیهان بچه‌ها توصیف کرد و گفت: امیر حسین فردی، شخصی منظم، منضبط، مردمی، شهرت‌گریز و دلسوز در تمام حوزه‌ها بود و بی‌ادعا و در عین تعادل و ولایی‌ بودن کار خود را انجام می‌داد اما هرگز از دایره انصاف خارج نمی‌شد.

رحماندوست عنوان کرد: بنده معتقدم نسل کودکان، نوجوانان و جوانان ما با آثار فاخر این اندیشمند و نویسنده خلاق آشنا بوده و در تمام صحنه‌ها سعی می‌کرد با اخلاق اسلامی، حوصله و صبوری کارش را انجام دهد.

این نویسنده انقلاب اسلامی بیان داشت: امیر حسین فردی به کار مردمی اعتقاد داشت نه اینکه کار دولتی انجام ندهد اما پایگاه خودش را در مسجد جواد‌الائمه در غرب تهران هرگز از دست نداد و جایزه حبیب غنی‌پور را در این مسجد بنا نهاد.

وی افزود: در حوزه ادبیات در میان آدم‌هایی که می‌شناسم امیر حسین فردی کم‌نظیر و حتی ‌بی‌نظیر بود و نمونه وی را با ویژگی‌ها و مشخصاتی که از وی می‌شناسم در ذهن ندارم.

شایسته آن است که قدر مفاخر را در دوران حیاتشان بدانیم


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم ارزشی که متاسفانه مرسوم است بعد از درگذشت بزرگان و فرهیختگان یادبودی برای وی برگزار کرده و از وی تجلیل می‌کنیم در حالی که در دوران حیاتش شاید کمتر کسی در استان اردبیل با این نویسنده و هنرمند اهل اردبیل آشنایی داشت، علیرضا قزوه شاعر انقلابی دوران دفاع مقدس شعری که فی‌البداهه در مجلس سروده بود در مقام و منزلت امیر حسین فردی با عنوان فرزند برومند سبلان قرائت کرد.

این شاعر توانمند در سخنانی کوتاه ابراز داشت: آثار متعددی که نویسنده با ذوق انقلاب اسلامی به رشته تحریر در‌آورده همه خواندنی و جذاب است و امروز همه ما جای خالی او را مشاهده می‌کنیم.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایای معنوی به خانواده مرحوم امیر حسین فردی یاد و خاطره هنرمند متعهد انقلاب اسلامی گرامی داشته شد و همه حاضران برای علو درجات او دعا کرده و فاتحه خواندند.