تفکرات امام(ره) به گروه خاصی مربوط نیست

به گزارش افکارنیوز،در این مراسم که عصر شنبه(۱۱ خردادماه) برگزار شد، محمدحسین یادگاری - رییس جهاد دانشگاهی - گفت: مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب در راستای نشر تفکرات امام خمینی(ره) تا کنون اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است که بازتولید و نشر کتاب «چهل حدیث» را می‌توان یکی از همین اقدامات دانست. امیدوار هستیم این قبیل کارها در آینده هم ادامه پیدا کند.

یادگاری همچنین با اشاره به این‌که تفکر و اندیشه امام(ره) در تشکیل حکومت الهی حرف‌هایی برای گفتن در دنیا دارد‌، اظهار کرد: حرکت مردم در قالب بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و همچنین حرکت برخی از افراد در قبال فتوای امام(ره) علیه سلمان رشدی و کتابش باعثشد به این نتیجه برسیم که تفکرات امام در دنیا حرف‌هایی برای گفتن دارد و نگاه او تأثیری جهانی خواهد داشت.

رییس جهاد دانشگاهی عنوان کرد: مرکز جهاد دانشگاهی پشتیبانی خود را از تحقق تفکرات امام(ره) و ولایت فقیه به صورت مادی و معنوی اعلام می‌کند. ما آماده هستیم بدون دخالت مسائل سیاسی، این تفکرات را در اختیار نسل جوان قرار دهیم.

او افزود: ورود مسائل سیاسی در این نوع حرکت‌ها باعثبه وجود آمدن جریان‌هایی می‌شود که در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ گریبان‌گیر انقلاب شده بود و عده‌ای می‌خواستند تفکرات امام را به نفع خود مصادره کنند، در حالی‌که این تفکرات مربوط به گروه و دسته خاصی نیست.

یادگاری در پایان خاطرنشان کرد: درصدد هستیم در آینده این کتاب و کتاب‌های دیگری را که بازتولید و منتشر خواهند شد، به صورت ای‌بوک از طریق سایت‌های مختلف در اختیار دانشجویان و افراد علاقه‌مند قرار دهیم.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت‌الاسلام محمدتقی مبشری - رییس مرکز فرهنگی دانشجویی امام‌، ولایت فقیه و انقلاب - درباره انتشار کتاب «به خود آ» گفت: خرسندیم که در آستانه بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) کتاب ارزشمند و نفیس «چهل حدیث» را که به قلم جواد محدثی به رشته تحریر درآمده است، رونمایی کنیم.

او افزود: یکی از مشکلات که باعثدوری نسل جوان از کتاب و کتاب‌خوانی شده، حجم زیاد و عبارات زیاد برخی از کتاب‌هاست. مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب این کتاب را در ۱۰ جلد به قطع جیبی و در ۶۴ صفحه به چاپ رسانده است تا به راحتی در اختیار نسل جوان و دانشگاهی قرار گیرد.

او با بیان اینکه مقام معظم رهبری توصیه کرده بودند کتابها را ساده و سبک و روان تولید کنید، اظهار کرد: این مرکز تصمیم دارد کتابهای دیگر امام از جمله حدیث جنود عقل و جهل را هم به همین سبک به چاپ برساند تا علاوه بر استفاده دانشجویان و مردم، در مسابقات فرهنگی هم مورد استفاده قرار گیرد.