یک عاشقانه ملودیک در " شرح بی‌نهایت "

به گزارش افکارنیوز،این موسیقیدان پیشکسوت با اعلام این خبر افزود: این روزها تمام فعالیت‌هایم را معطوف به نوشتن این کتاب کرده‌ام که امیدوارم تا یک یا دو ماه آینده توسط نشر قطره منتشر شود.

وی ادامه داد: کتاب " شرح بی‌نهایت " مجموعه‌ای ۷۰۰ صفحه ای از خاطرات من و همسر مرحومم در زندگی هنری است که دربرگیرنده همه فعالیت‌های موسیقایی من در داخل و خارج از کشور و حضور همسرم در بین هنرمندان است که می‌تواند برای مخاطبان جذاب باشد. این اثر همان گونه که در مقدمه کتاب هم به آن اشاره کرده ام داستان زندگی همسرم " آزرم " و من از کودکی تا تاریخ درگذشت او و همچینین به نوعی سرگذشت موسیقی کشورمان است.

فخرالدینی افزود: ارائه سرگذشتی از تشکیل و فعالیت‌های ارکستر ملی ایران از آغازی که پایه‌گذار آن بودم یکی دیگر از بخش‌های این کتاب را تشکیل می‌دهد که با توجه به کناره‌گیری من از ارکستر ملی و فراغتی که پس از آن به دست آوردم وقت زیادی را از من گرفته و تصور می‌کنم یکی از مهم‌ترین بخش های کتاب است.

رهبر سابق ارکستر ملی ایران در پایان درباره کم‌کاری این ماه‌های اخیرش در عرصه موسیقی گفت: متاسفانه شرایطی باعثشد تا من حضور کمتری در اجرای موسیقی داشته باشم که اتفاقا هم دلایل زیادی دارد اما فعلا ترجیح می دهم درباره این کم‌کاری سکوت کنم اما به طور حتم در آینده دلایل خود را بازگو خواهم کرد.

فرهاد فخرالدینی از هنرمندان فعال و پیشگام موسیقی ایرانی است که به مدت ۱۱ سال رهبر ارکستر ملی ایران بود.این هنرمند موسیقیاش را در هنرستان عالی موسیقی ملی و"موسسه موسیقی شناسی"که تنها برای یک دوره چهار ساله در سالهای دههٔ ۴۰ در تهران بنیاد شده بودگذارند. هنوز تحصیلاتش در هنرستان عالی به پایان نرسیده بود که از طرف حسین دهلوی(ریاست وقت هنرستان) به تدریس در آنجا دعوت شد..فخرالدینی که درکارنامه خود آهنگسازی چندی فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی را دارد سال ۷۷ ارکستر ملی ایران را بنیان گذاشت که اولین برنامهٔ این ارکستر به اجرای چند اثر از علی تجویدی با آوازمحمدرضا شجریان اختصاص داشت اما وی در تیرماه سال ۱۳۸۸ از این سمت استعفا داد.