طنین موسیقی آذری در آمریکا

به گزارش افکارنیوز،رحیم شهریاری در این کنسرت با ارکستر ٢ نفره‌ای به رهبری پروفسور آرمن در سالن رویال اوکال برنامه خود را با اجرای قطعاتی از موسیقی آذری به روی صحنه خواهد برد.

در این برنامه که منتخبی از آلبوم‌های منتشر شده این خواننده مانند «یاواش یری» و «کیم بیلیر» است با همراهی گروه لزگی در لس‌آنجلس اجرا می‌شود. رحیم شهریاری علاوه بر این دو آلبوم، همچون گذشته به بازخوانی برخی از آثار فولکلور معروف موسیقی آذری خواهد پرداخت.

رحیم شهریاری در ۱۳۴۹ در محله شنب غازان تبریز به دنیا آمد. از همان دوران کودکی علاقه خود را با خواندن سرود و آهنگ‌های آذربایجانی نشان داد و همزمان با تحصیل در دانشگاه نزد یوسف عظیم زاده، ساز قارمون را فرا گرفت. از سال ۱۳۶۸ با ارکسترهای مختلف همچون سهند(به سرپرستی رشید وطن‌دوست) و هلال احمر تبریز، دانشگاه آزاد و غیره همکاری داشته‌است.

شهریاری در سال ۱۳۷۵ با تشکیل گروه آراز کنسرتهای متعددی را در داخل و خارج از کشور داشته و آلبومهای گلمدین، یالان دنیا، هایدی سویله، ریحان، آرزو قیزیم، بیاض گئجه لر، ایپک، سن سیز، وفاسیز، آغلاما، عصرین گوزلی، خبرین یوخدور، گئتمه قال، گوزللرین گوزلی، کیم بیلیر و یاواش یری از جمله فعالیتهای اوست.