موسیقی بی‌هویت بر آثار فاخر غلبه یافته

به گزارش افکارنیوز،سیدمحمد میرزمانی آهنگساز و مدیر پیشین مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هزینه کافی و لازم برای تولید و عرضه موسیقی فاخر اختصاص داده نمی‌شود، افزود: به اعتقاد من در عرصه موسیقی روز به روز بخش بی‌هویت موسیقی بر بخش هویتی، فرهنگی و فاخر آن غلبه بیشتری پیدا می‌کند.

میرزمانی ادامه داد: موسیقی فاخر، هویت‌بخش و ارزشی ما متاسفانه به دلیل عدم اختصاص بودجه لازم روز به روز ضعیف‌تر می‌شود و کمرنگ‌تر از موسیقی مصرفی و مبتذل ظاهر می‌شود.

این هنرمند و فعال عرصه موسیقی با اشاره به تاکیدات کاندیداهای ریاست جمهوری بر امر تولید افزود: دولت و ارگان‌های فرهنگی و هنری کشور باید برای خلق و پدیدآوری محصولات ارزشی و فاخر هنری حمایت و کمک مالی کنند و موضوع تولید آثار را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند.

مدیر پیشین مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: موسیقی وارداتی بی‌هویت به تخریب بخش فرهنگی موسیقی و آسیب‌های جدی هنری در عرصه موسیقی ملی ما منجر می‌شود؛ به نظر من مهمترین عامل این مسئله مانند همه عرصه‌های دیگر مشکلات مالی و اقتصاد است. اگر بودجه و اعتبارات خوب دولتی به تولید آثار فاخر و هویتی تعلق گیرد بخشی از این مشکلات از بین می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه بخش خص.صی بدون حمایت دولتی نمیتواند آثار فاخری را که نیازمند هزینه هنگفت است، تولید کند، گفت: در صورت تولید چنین آثاری هزینه صرف شده به بخش خصوصی برنمیگردد، زیرا از فردای روز پخش آثار همه میتوانند آنها را دانلود کنند و از محصولات خریداری صورت نمیگیرد. به همین دلیل کسی برای تولید چنین آثاری هزینه نمیکند و اگر هم هزینه کند ورشکست خواهد شد.