" باغبان مرگ " به پسیانی و طباطبایی رسید

به گزارش افکارنیوز،آروند دشت‌آرای درباره اجرای نمایش " باغبان مرگ " در مؤسسه اتحادیه فارسی‌زبانان(اکو) گفت: این نمایش را تیرماه سال ۹۱ به شورای هنری تئاتر شهر ارائه دادیم که مورد تأیید قرار گرفت و قرار شد تا پایان همان سال در مجموعه اجرا شود. اما با وجود اینکه ۸ سال است در مجموعه تئاتر شهر اجرایی نداشته‌ایم و با وجود اینکه آقای محمد چرمشیر از نمایشنامه‌نویسان مطرح تئاتر، نویسنده اثر است و قرار بود در آن زمان آقای فرهاد مهندس‌پور بازیگر نمایش باشد، نوبت اجرایی به ما تعلق نگرفت.

وی ادامه داد: فکر کردیم حداقل در سال ۹۲ نوبتی برای اجرای نمایش " باغبان مرگ " به ما داده می‌شود اما پاسخ این بود که جدول اجرای نمایش‌ها در سال جاری پر است و اگر نمایشی انصراف دهد و اجرا نشود ما می‌توانیم به عنوان جایگزین در جدول اجرایی تئاتر شهر قرار بگیریم. این رفتار بسیار توهین‌آمیز است و این بلاتکلیفی برای گروه ما معنای مشخصی ندارد.

سرپرست گروه هنرهای معاصر " ویرگول " یادآور شد: این در حالی است که مرکز هنرهای نمایشی طی سال‌های گذشته و همچنین شورای حمایت از تولید و اجرای هیچکدام از نمایش‌ها ما حمایت نکرده و گروه ما با سابقه‌ای ۱۲ ساله یک گروه حرفه‌ای تئاتر و بین‌المللی است که تمامی آثارش نیز از آثار پرفروش تئاتر ایران است. حداقل انتظار ما به عنوان یک گروه حرفه‌ای تئاتر این بود که بتوانیم بعد از ۸ سال نمایشی را در تئاتر شهر اجرا کنیم.

دشت‌آرای تصریح کرد: متأسفانه سوءمدیریت مجموعه تئاتر شهر را تبدیل به مکانی بی‌رونق کرده است که هیچ اتفاق فرهنگی و هنری در آن رخ نمی‌دهد و اکثر اوقات سالن‌های مجموعه با استقبال کم مخاطبان مواجه هستند.

وی برخورد مجموعه تئاتر شهر با گروه هنرهای معاصر " ویرگول " و نمایش " باغبان مرگ " را دلیل اجرای این اثر نمایشی در مؤسسه اتحادیه فارسی زبانان ذکر کرد و افزود: این نمایش از حیثاجرایی نسبت به تجربیات قبلی گروه اجرایی متفاوت است و تجربه‌ای جدید محسوب می‌شود.

کارگردان و طراح صحنه نمایش " باغبان مرگ " درباره بازیگران و عوامل این اثر نمایشی گفت: آتیلا پسیانی و طناز طباطبایی بازیگران این نمایش هستند. همچنین آتوسا قلمفرسایی طراحی لباس و بامداد افشار طراحی صدای " باغبان مرگ " را عهده‌دار هستند.

دشت‌آرای درباره زمان اجرای نمایش و وضعیت پیش‌فروش بلیت‌های " باغبان مرگ " افزود: پیش‌فروش نمایش در سایت تیوال آغاز شده است و مخاطبان برای هفته اول می‌توانند بلیت‌های نمایش را با ۲۰ درصد تخفیف پیش‌خرید کنند. نمایش " باغبان مرگ " از ۹ تیرماه ساعت ۲۱ در تالار شمس مؤسسه اتحادیه فارسی‌زبانان به صحنه می‌رود.

آروند دشتآرای سال ۹۱ نمایش "تن تن و راز قصر مونداس" را در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برد.