حیات آقای طنز‌پرداز با قلب ۲۰ درصدی

به گزارش افکارنیوز،ابوالفضل زرویی نصرآباد طنزپرداز برجسته کشور که نوزدهم فروردین ماه سال جاری به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده و متعاقب با آن در ۲۶ فروردین ماه سال جاری مورد جراحی قلب باز قرار گرفت، پس از اینکه به دلیل رخداد مجدد سکته قلبی در نیمه خرداد ماه در بیمارستان بستری شد، در وضعیت عمومی پزشکی مناسبی به سر نمی‌برد.

زرویی که در ایام تعطیلات چهاردهم و پانزدهم خردادماه سال جاری مجددا دچار سکته قلبی شده و به بیمارستان منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت، بنا بر نظر پزشکان تنها توانسته است ۲۰ درصد از سلامت خود را به دست بیاورد و قلب وی تنها ۲۰ درصد از وضعیت نرمال و معمولی را داراست.

پزشکان این هنرمند بر این باورند که به دلیل سابقه بیماری قند که زرویی به وی مبتلاست، مویرگ‌های قلب وی دچار شکنندگی شده و احتمال تشدید بیماری وی وجود دارد. به همین خاطر باید تحت مراقبت کامل و به دور از هر نوع استرس و هیجان به استراحت بپردازد.

بر همین اساس وضعیت عمومی قلب زرویی پس از عمل جراحی هنوز عادی نیست و وی هم‌اکنون در منزل شخصی‌ خود در حال استراحت است. به توصیه پزشکان، باید هر نوع عامل ایجادکننده هیجان و استرس از وی دور نگاه داشته شود.

این شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز، متولد ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۴۸، دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است. او از سال ۱۳۶۸ فعالیت مطبوعاتی و فرهنگی خود را با نشریات آغاز کرده است. این طنزپرداز در آثار طنزش از شهرت‌هایی مانند: ملانصرالدین، چغندر میرزا، ننه قمر، کلثوم ننه، آمیز ممتقی، میرزا یحیی و عبدل استفاده کرده است.

از آثار منتشرشده‌ ابوالفضل زرویی نصرآباد این عنوان‌ها هستند: تذکره‌المقامات، افسانه‌های امروزی، وقایع‌نامه‌ طنز ایران(کار مشترک با فریبا فرشادمهر)، کتاب گویای «بامعرفت‌های عالم»، «رفوزه‌ها»(مجموعه‌ی شعر طنز)، «حدیثقند»(مجموعه‌ مقاله‌ درباره‌ طنز) و مجموعه‌ طنز «غلاغه به خونه‌ش نرسید.»

زرویی که مدتی سردبیر ماهنامه گلآقا بوده، پایهگذار و مدیر دفتر طنز حوزه هنری هم بوده است.