به گزارش افکارنیوز،روابط عمومی صدا گزارش داد، همزمان با برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در راستای سیاست‌های رسانه ملی، شبکه های رادیویی نیز با هدف انعکاس شورانگیز این حماسه بزرگ سیاسی اقدامات متعددی را انجام داده‌اند که محورهای فعالیت های صورت گرفته به این شرح است:

پخش برنامه‌های انتخاباتی با شیب مناسب در کنار برنامه‌های شاد و امیدبخش از توفیقات و دستاوردهای نظام، ایجاد فضای جذاب با حفظ کیفیت برنامه‌ها، پیش بینی ۱۰۱ عنوان ویژه برنامه به مدت ۹۶۲ ساعت برای پخش از ۱۸ شبکه رادیویی از نیمه دوم اسفند ۹۱، از جمله مهم‌ترین اقدامات معاونت صدا در راستای انعکاس یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر وروستا بود.

همچنین تخصیص و تجهیز چهار استودیوی جداگانه با عنوان استودیو حماسه به منظور ضبط برنامه های تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری، افزایش استودیوهای ضبط برنامه‌های نمایندگان کاندیداها و تخصیص و تجهیز ۲ پاویون مستقل به منظور ایجاد فضای مناسب با امکانات و تجهیزات مورد نیاز و فضای رفاهی آرامش بخش برای استقرار کاندیداها و هیأت همراه هنگام ضبط برنامه ها، از جمله نوآوری های معاونت صدا در پوشش انتخابات این دوره بود.

معاونت صدا در این ایام همچنین به گردآوری ۱۰۰۰ قطعه موسیقی حماسی و شاد، تولید و پخش برنامه رادیویی، ۲۱ مسابقه رادیویی، مستند و برنامه های محیطی انتخاباتی، پخش رادیویی فیلم های سینمایی و سریال با موضوع انتخابات، راه اندازی سایت اختصاصی انتخابات رادیو به نشانی RADIO۲. IR، ایجاد بخش ویژه در سایت اینترنتی شبکه ها برای انعکاس برنامه ها و اخبار انتخاباتی کاندیداها، تولید ۶۹ قطعه برنامه کوتاه با محوریت " اخلاق انتخاباتی "، " وظایف رئیس جمهور در قانون اساسی " و " جایگاه شورای نگهبان " و تولید ۴۸ قطعه برنامه با محوریت " مهارتهای زندگی "، مبادرت ورزید.

شبکه‌های رادیویی۱۷۲۱ ساعت برنامه رادیویی که شامل ۱۴۲۹ ساعت برنامه‌های عمومی شبکه‌ها، ۵۳ ساعت ویژه برنامه‌های مستند و تبلیغاتی کاندیداها، ۶۴ ساعت ویژه برنامه ها و مناظره های نمایندگان نامزدها و ۱۷۵ساعت ویژه برنامه های روز انتخابات در این ایام تولید و پخش کردند.

هر کاندیدا در پنج شبکه رادیویی به مدت ۲۵۵ دقیقه و در سه مناظره ۲۷۰ دقیقه ای فرصت حضور داشته است و نمایندگان هرکاندیدا نیز در ۴ شبکه رادیویی ایران، فرهنگ، سلامت، اقتصاد به مدت۲۳۰ دقیقه و در ۱۰برنامه مناظره ۲۱۰ دقیقه ای حاضر شدند.

تولید و پخش ۳۶ ویژه برنامه زنده رادیویی به مدت ۱۷۵ ساعت در روز انتخابات و از شبکه های مختلف رادیو، مصاحبه با ورزشکاران، هنرمندان و قشرهای مردم، استقرار ۱۱ واحد سیار در مکانهای متعدد و ارتباط مستقیم با حوزه های انتخاباتی و هم چنین با گزارشگران مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور، حسینیه جماران، حسینیه ارشاد، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، صندوق های اخذ رأی خارج از کشور و … برقراری بیش از ۴۴۴۰ دقیقه ارتباط مستقیم جهت پوشش و انعکاس فضای پرنشاط و غرورآفرین انتخابات از حوزه ها، تولید و پخش گزارشهای مردمی و ۱۳۰ارتباط مستقیم با مراکز استانها و کلان شهرها، از جمله مهم‌ترین اقدامات معاونت صدا در روز برگزاری انتخابات بود.

در مجموع معاونت صدا از اسفند سال ۱۳۹۱ تا پایان روز رأی گیری با موضوع و به مناسبت " انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراها " مدت ۱۷۲۱ ساعت به تعداد ۵۰۸۸ برنامه و با حضور ۱۷۱۶ کارشناس با رویکرد تبیین، تحلیل و آگاه سازی مخاطبان و ترغیب اقشار مختلف به حضور گسترده در انتخابات در قالبهای میزگرد، کارشناسی، سخنرانی، مناظره و … با حضور کاندیداها و نمایندگان آنان با موضوعات عمومی و اختصاصی تهیه و پخش کرده است که این میزان نسبت به انتخابات سال ۸۸ با رشد ۲۵۵ درصدی همراه بوده است.