حکم صادرشده برای رییس نمایشگاه کتاب آینده

به گزارش افکارنیوز،سیدمحمد حسینی که علی اسماعیلی(سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) را به ریاست نمایشگاه کتاب آینده(اردیبهشت ۹۳) منصوب کرده است، با بیان این‌که برخی از رسانه‌ها برای حکم صادرشده رییس نمایشگاه کتاب تهران جنجال به پا کردند، گفت: نمی‌شود این کارها را بدون مسؤول رها کرد و باید مسؤول داشته باشند. در جشنواره فجر نیز ما مسؤولین هر بخش از جشنواره را در مراسم اختتامیه و یا چند هفته بعد مشخص کردیم. مثلا جایزه جلال را در فصل پاییز داریم و نمی‌توانیم کارهایش را انجام ندهیم تا دولت آینده ادامه کارها را انجام دهد.

او با تأکید بر این‌که ما همین الآن نیز حاضریم همه کارها را به مسؤولین جدید تحویل دهیم، اظهار کرد: من به دانشگاه تهران مراجعه کردم و برای ترم پاییز درخواست کلاس کردم، اما روال عادی این است که تا مراسم تحلیف و تنفیذ صبر کنیم که این زمان تا اوایل شهریورماه طول می‌کشد. اگر وزیر بخواهد در این مدت کارش را رها کند که نمی‌شود.

وزیر ارشاد که(سه‌شنبه، ۲۸ خرداد) در اختتامیه هشتمین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری سخن می‌گفت، افزود: انتظار داریم اگر کسی کاری را انجام نمی‌دهد، بابت آن توبیخ شود، اما اگر حکمی صادر می‌شود، دلیل بر این نیست که دولت آینده نمی‌تواند آن را باطل کند و دخالت در کار دولت آینده است.