شناسایی دانش‌آموزان نخبه نقاط محروم

به گزارش افکارنیوز،علیرضا سپهرین تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی " فرصت برابر " شبکه آموزش درباره مهم‌ترین نقطه تمایز این برنامه نسبت به سایر برنامه‌های مشابه که به مشاوره تحصیلی می‌پردازد، اظهار کرد: " فرصت برابر " از نظر ما برنامه‌ای ۹ ماهه است و به فصل خاصی محدود نمی‌شود، اما برنامه‌های دیگر شاید تنها سه ماه منتهی به کنکور روی آنتن باشند و تداوم روزهای پخش این برنامه مهم‌ترین نقطه تمایز برنامه ما نسبت به برنامه‌های مشابه است.

نگاه عادلانه به همه گروه‌های آموزشی

وی افزود: از سوی دیگر ما در این برنامه سعی‌ کرده‌ایم به همه گروه‌های آموزشی توجه کنیم چراکه عموما دبیرانی که در تهران هستند در شهرستانها حضور ندارند و سعی کردیم با یک نگاه عادلانه به همه گروه‌های آموزشی، شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که دانش‌آموزان از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنند و عدالت آموزشی را برای همه دانش‌آموزان سراسر کشور ایجاد کنیم.

سپهرین خاطرنشان کرد: برنامه‌های مدون آزمون‌های سراسر کشور " فرصت برابر " نیز یکی دیگر از نقاط تمایز آن نسبت به سایر برنامه‌های مشابه است و این برنامه‌ها در مقاطع مختلف و به صورت منظم در اختیار دانش‌‌آموزان قرار می‌گیرد و امروز شاهد هستیم بسیاری از دانش‌آموزان با استفاده از این آزمون‌ها خود را برای کنکور آماده می‌کنند و می‌توان گفت که برنامه محور بودن " فرصت برابر " نقطه تمایزش با سایر‌ برنامه‌ها است.

تلاش برای رساندن دانش آموزان به بالاترین سطح ممکن

تهیه‌کننده برنامه‌ " فرصت برابر " تصریح کرد: از سوی دیگر ما در این برنامه اهمیت زیادی به بحث‌های انگیزشی می‌دهیم و در کنار ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان درباره تمامی موارد انگیزشی و روانشناسی نیز صحبت می‌کنیم. مدرسان برنامه طبق روال و جدول زمان‌بندی شده به گونه‌ای برنامه‌ریزی می کنند تا دانش‌آموزان به بالاترین سطح ممکن برسند و تدریس هر درس نیز برای ضریب دروس در کنکور انجام می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین با توجه به اینکه یکی از کانون‌های آموزشی حامی این برنامه است سعی کرده‌ایم تا حد ممکن دانش‌آموزان کم‌بضاعت و با استعداد را شناسایی و به این مرکز معرفی کنیم تا با توجه به شرط معدل تحت پوشش قرار گیرند که خوشبختانه یکی از افتخارات برنامه این است که تا به امروز در این زمینه توانسته‌ایم به دانش‌آموزان زیادی کمک کنیم.

سپهرین درباره برنامه‌ریزی برای تکراری نشدن این برنامه خاطرنشان کرد: در حاضر حاضر پخش پیام‌های کوتاه انگیزشی و معرفی دانشگاه‌های کشور و دانشگاه‌های مناطق محروم را در دستور کار داریم و به سراغ دانش‌‌آموزان نخبه مناطق محروم می‌رویم و با حمایت مدیریت شبکه آموزش سعی کرده‌ایم تا " فرصت برابر " همواره روند رو به رشدی داشته باشد تا به جای اینکه دانش‌آموزان بخواهند در آموزشگاه‌ها هزینه کنند برنامه درسی خود را از طریق برنامه ما تنظیم کنند.