چهل‌و‌نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان

به گزارش افکارنیوز،روز یک شنبه ۹ تیرماه مراسم افتتاح جشنواره با حضور در گلزار شهدای شهرکرد برگزار شد. حسین گنجی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در آئین افتتاحیه این جشنواره گفت: روزی شهیدان گلگون کفن ما با تمام توان در مقابل حمله نظامی دشمنان ایستادند و امروز نیز ما باید در پاسخ به این خون های پاک در مقابل هجمه های فرهنگی ایستاده و دین خود را به شهیدان ادا کنیم.

گنجی تاکید کرد: پیام هنرمندان حاضر در چهل و نهمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه سینمای جوان، تجدید بیعت با شهیدانی است که از وجود خود برای تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی دست کشیدند.

وی حضور در کنار قبور مطهر شهدا را موجب برکت این جشنواره و همچنین برکت فعالیت های فرهنگی در کشور برشمرد و گفت: این جشنواره در راستای ارتقای کمی و کیفی سطح تولیدات هنری در رشته های فیلم کوتاه، عکس و فیلمنامه برگزار شده است.

در ادامه این برنامه حاضران با حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سالن شهید شهرانی گالری عکس جشنواره را افتتاح کردند.

در این مراسم ۱۵ نفر از عکاسان برتر این استان توسط دبیر جشنواره با اهدای لوح و هدیه مورد تقدیر قرار گرفتند.

چهل و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان – بام ایران کار خود را در مرکز استان کهکیلویه و بویراحمد – شهرکرد - با حضور ۱۶ استان آغاز از صبح امروز آغاز کرده است.