به گزارش افکارنیوز، فرج الله سلحشور عصر یک شنبه در نشست خبری پویانمایی «پیام راشل کوری» که در محل پردیس سینما هویزه مشهد برگزار شد اظهار کرد: هنر این مرزو بوم نیازمند ورود جوانان است و بنده خوشحالم از اینکه می بینم یک تعداد از هنرمندان جوان خراسانی در کنار مرقد مطهر علی ابن موسی الرضا(ع) دست به کارهای هنری می زنند.

سلحشور گفت: به منظور ساخت مجموعه تلویزیونی حضرت موسی(ع) نیازمند جلوه های خاص بصری هستیم به همین منظور به دنبال افرادی توانمندی بودم که بتوانند در زمینه ساخت انیمیشن به بنده کمک کنند تا اینکه یک فیلم حدود یک دقیقه ای دیدم که در واقع کار پویانمایی بود اما این کار به قدری رئال بود که بنده متعجب شدم.

کارگردان مجموعه تلویزیونی حضرت یوسف(ع) بیان کرد: امروز پس از دیدن انیمیشن «پیام راشل کوری» با دیگر از تصاویر زیبا و هنرمندانه ای که اینقدر طبیعی و خوب ساخته شده متعجب شدم.

وی انیمیشن راشل کوری را مجموعه ای مرکب از نور، تصویر و انجام حرکات زیبا و بدیع دوربین دانست و اظهار کرد: حقیقتا یک سری تصاویر بدیع در این فیلم خلق شده است.

سلحشور همچنین با اشاره به محتوای موجود در این فیلم عنوان کرد: هم محتوا و کار هنری صورت پذیرفته را پسندیدم و یقین دارم در صورتی که مجموعه انسیه حورا(س) با قدرت به کارشان ادامه دهند و مورد حمایت مسئولان قرار بگیرند نتایج بسیار مثبتی در آینده بدست خواهد آمد.

وی با بیان اینکه همه مجبورند در برابر کار و اثر خوب و ارزشمند کرنش کنند تاکید کرد: برخی سلایق هر چند مخالف مجبورند در برابر یک اثر هنری کوتاه یایند و مطمئنا دشمنان نیز کاری از پیش نخواهند برد.

کارگردان انیمیشن پیام راشل کوری نیز با بیان موضوع این انیمیشن ۱۲ دقیقه ای عنوان کرد: موضوع این فیلم در رابطه با پیشرفت اسلام در سایه مقاومت، بحثآزادی قدس، نابودی اسراییل و از بین رفتن نظامی گری آمریکا و در کل برداشت آزاد یست از دنیای بعد از ظهور است.

فرهادعظیما افزود: در این انیمیشن دنیای آباد، سرسبز و زیبا به نمایش گذاشته می شود، دنیایی که همه جنگ‌ها وظلم ها را پشت سر نهاده و اسلام در تمام دنیا حاکم مطلق است.

وی ابراز کرد این انیمیشن بیشتر یک نماهنگ است و پلان‌هایی از حضور افرادی که نماد مقاومت، پیشرفت وآزادی هستند، در آن به تصویر کشیده شده است.

کارگردان این فیلم گفت: در این انیمیشن تمام نمادهای قدرت غرب از جمله سلاح های مرگ بار جنگنده های گران و پیشرفته سپاه کفر و از بین رفته و در واقع داستان، اتفاقات چند سال بعد از جنگ‌های آخرالزمانی را مطرح می‌کند.

وی بیان مرد: این انیمیشن از این حیثهنری قابل بحثاست که کادردوربین این انیمیشن مفاهیم عظیمی را در زمانی حدود ۴ دقیقه، بدون کات و در عین حال بصورت غیر مستقیم به مخاطب منتقل می‎کند.

عظیما بیان کرد: ورود انیمیشن به فضای نظامی، اقتصادی، سیاسی و دینی با این بعد هنری ریسک بزرگی است و کمتر کسی جرأت ورود به این نوع تفکر انیمیشن سازی را دارد.

وی با بیان این که این نوع حرکت دوربین که باعثجذابیت بیشتر این کار شد افزود: در حالی‎که می‌توانستیم این کار را در دو ماه به اتمام برسانیم، بخاطر این نوع حرکت دوربین ساخت این انیمیشن هشت ماه طول کشید.

کارگردان انیمیشن نبرد خلیج فارس گفت: تصاحب RQ۱۷۰ آمریکایی توسط نیروهای ایران، جرقه اولیه این انیمیشن بود که در بازنویسی فیلمنامه، این ایده گسترش پیدا کرد و در نهایت منجر به ساخت انیمیشن مقاومت تا پیشرفت ۲، پیام راشل کوری شد.

وی با اشاره به این سخن امام(ره) که فرمودند: اسلام، سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کردعنوان کرد: این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه امت اسلام به وحدت کلمه برسند، با چنین دیدگاه این انیمیشن ساخته شد.

عظیما بیان کرد: تولید یک اثر تاثیر گذار از لحاظ هنری و محتوایی که بتواند پاسخی به هجمه ی عظیم تبلیغاتی دشمنان اسلام باشدیکی از اهداف ساخت این انیمیشن بود.

عظیما با اشاره به اینکه درتولید این انیمیشن حدود ۹ نفر همکاری داشته اند، خاطر نشان کرد: ساخت این انیمیشن از دهه فاطمیه سال ۹۱ آغاز و بهمن ماه سال گذشته به اتمام رسید.

کارگردان این انیمیشن با بیان این که تهیه کننده این انیمیشن مؤسسه فرهنگی انسیه حورا(س) است تصریح کرد: تهیه کننده این انیمیشن برای ساخت این انیمیشن دوازده دقیقه ای، چهل میلیون تومان هزینه کرد.