به گزارش افکار به نقل از مشرق،پس از انتصاب علی دارابی به عنوان معاونت سیما، گزینه هایی برای احراز مسوولیت قائم مقامی سازمان صداوسیما مطرح است که در این میان گفته می شود شانس امیرتهرانی،حسن خجسته و علی عسگری بیش از دیگر گزینه هاست.
علی عسگری در حال حاضر معاون توسعه و فن آوری صدا و سیماست. امیر تهرانی در پرونده کاری خود معاونت اجرایی صدا و سیما و مسوولیت حوزه ریاست صداوسیما در زمان ریاست علی لاریجانی را همراه دارد. حسن خجسته هم در حال حاضر معاون برنامه‌ریزی و نظارت صدا و سیماست.
منابع خبری مشرق شانس حسن خجسته را بیش از دو گزینه دیگر می دانند.
در صورت انتصاب خجسته به عنوان قائم مقام صدا و سیما، از بخشی زاده که هم اکنون رئیس مرکز نظارت و ارزیابی صدا وسیما است به عنوان جایگزین حسن خجسته در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت صدا و سیما نام می برند.
گزینه دیگر جابجایی مهدی رضائیان رئیس مرکزحراست صداوسیما است که نیروی تازه نفسی جایگزین وی خواهد شد.
حسن تقدس نژاد فومنی معاون اداری و مالی صدا و سیما هم بازنشسته خواهد شد و از مهدی رضائیان و رامین ولایتی مدیر کل فعلی اداری به عنوان جانشینان احتمالی تقدس نژاد نام می برند. اگر چه رضائیان شانس تصدی معاونت استان ها و امور مجلس را هم داراست.
از محمد سرافراز معاون برون مرزی صدا و سیما هم به عنوان گزینه تصدی معاون سیاسی سازمان نام می برند که جانشین مجید آخوندی خواهد شد.
در صورت انتصاب سرافراز، از غلامرضایی معاون فعلی آموزش سازمان به عنوان جانشین سرافراز نام می برند. از دکتر میرباقری هم به عنوان گزینه معاونت آموزش سازمان نام می برند.
در صورتی که تغییر معاونت امور مجلس و استان های صدا و سیما در دستور کار قرار بگیرد از محمد باقر کشفی مدیر کل صدا و سیمای استان فارس در کنار مهدی رضائیان به عنوان جایگزین موسوی مقدم نام می برند.