«چمران» میرکریمی آماده برای نمایش

به گزارش افکارنیوز، سهیل جهان بیگلری، مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره درباره روند تولید مجموعه «در سرزمین عشق» گفت: مستند داستانى سرداران دفاع مقدس درباره تعدادی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های جنگ و با هدف آشنایی نسل جوان با این شخصیت‌ها ساخته می‌شود. تولید این پروژه از سال ٩ شروع شد و سیدرضا میرکریمی و محمد پیرهادی مدت‌ها دنبال روشى بدیع و جذاب بودند که ارتباط خوبى با سنین نوجوانى و جوان برقرار کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه دوستان پس از آزمودن روشهاى مختلف به نتیجه دلخواه رسیدند، ابتدا قرار بر استفاده از قالب مستند زنده و آرشیو بود، اما سرانجام گروه به روش انیمیشن کمیک موشن با زمان تقریبى ٣ دقیقه رسیدند.

جهان‌بیگلری درباره شهیدانی که در این مستند به زندگی آنها پرداخته می‌شود افزود: شهدای گرانقدر " مصطفی چمران "، " ابراهیم همت "، " عباس دوران "، " علی‌اکبر شیرودی "، " حسین خرازی "، " حسن باقری " و " مهدی باکری " از عزیزانی هستند که در این پروژه به زندگی آنها پرداخته می‌شود. در ایران برای نخستین بار است که اثری در این قالب، با این مضمون و حجم برای نوجوانان و جوانان طراحی می‌شود.

مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره اضافه کرد: مستند " شهید چمران " آماده نمایش شده و مستند شهید " عباس دوران " در مراحل پایانی است. این آثار را در مراسمی ویژه رونمایی خواهیم کرد و از نظر و پیشنهاد اهالی سینما، هنرمندان، فرهیختگان و عزیزانی که با این شخصیت‌ها آشنایی دارند استفاده خواهیم کرد.

جهان بیگلری تصریح کرد: یکی از رسالت‌های حوزه هنری تولید آثار فرهنگی درباره دفاع مقدس است، قطعاً توجه به ارتباطی که نسل امروز می‌تواند با این آثار برقرار کند، از مهمترین دغدغه‌های ما است. زبان و ساختار این آثار در عین وفاداری به واقعیت زندگی این بزرگواران باید جذاب، تازه و مبتنی بر نگاه بصری نسل امروز باشد تا بتوان از طریق این آثار زمینه آشنایی جوانان با شهدای بزرگ تاریخ هشت ساله جنگ تحمیلی را فراهم کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از دل‌‌مشغولی‌های ما نحوه عرضه این آثار است. به‌دلیل اهمیتی که این پروژه برایمان دارد، مصمم هستیم زمینه پخش حرفه‌ای داخلی و خارجی این مستندهای داستانى را به بهترین شکل ممکن فراهم کنیم.

جهان بیگلری گفت: افتخار ما در عرصه بین المللی داشتن قهرمانانی است که خالصانه و با رشادت برای سربلندی ایران اسلامی از جانشان گذشتند. معرفی این شخصیت‌ها به مخاطب داخلى و خارجی از اهداف ما است. با پایان مراحل ساخت همه این آثار برای نحوه عرضه آن تصمیم قطعی خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: همان طور که در آثار سینمایی حوزه هنری با سینماگران حرفهای و شاخص همکاری کردهایم، یکی از امتیازهای مجموعه سرداران عشق را حضور تیمی حرفهای و باورمند به راه و تفکر این شهدا در پروژه میدانم. دوستان و همراهانی که با علاقه و جدیت برای بهتر شدن کیفیت فنی و هنری این پروژه تلاش کردند و حاصل کارشان در یاد خواهد ماند. امیدوارم این مجموعه مستند، آغاز راهی باشد که در آن برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت یاد و خاطره سرداران بزرگ دفاع مقدس گام برداریم.