نمایش ۴۰ قرآن خطی به قدمت ۱۳۰۰ سال

به گزارش افکارنیوز،حمید خرمی، رئیس اتحادیه ناشران استان قم، از برپایی نمایشگاه «قرآن و عترت» در این استان طی ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این نمایشگاه همزمان با ماه مبارک رمضان به مدت یک ماه در مجتمع ناشران استان قم، برگزار شد. روز جمعه، ۲۸ تیر ماه، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بود که همزمان با آن جدیدترین آثار و محصولات فرهنگی و قرآنی تولید شده در کشور در معرض دید عموم قرار داده شده است.

وی به بخش‌های مختلف این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: در این دوره نمایشگاه «قرآن و عترت» استان حدود ۸۰ ناشر شرکت دارند و جدیدترین آثار خود طی سه سال گذشته در موضوعات مختلف دینی و علوم قرآنی را عرضه کرده‌اند. این نمایشگاه همانند نمایشگاه‌های قرآنی بزرگ کشور از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. یکی از مهمترین این بخش‌ها، بخش ویژه کتابخانه آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی است که در آن قدیمی‌ترین نسخ خطی قرآنی که در گنجینه کتابخانه نگهداری می‌شد، در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده شده است.

رئیس اتحادیه ناشران قم یادآور شد: کتابخانه آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی دارای قدیمی‌ترین نسخ خطی قرآن در کشور است. کتابخانه به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان و مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه، تعدادی از قدیمی‌ترین نسخ موجود را در معرض دید قرار داده است. در این بخش ۴۰ نسخه فوق‌العاده نفیس قرآن کریم از ۱۳۰۰ سال گذشته تا به امروز به نمایش گذاشته شده است. از دیگر بخش‌های این نمایشگاه، ترمیم نسخ خطی و تهیه میکروفیلم از مصاحف شریف است. این کار به منظور اطلاع‌رسانی در خصوص ارزش و اهمیت نسخ خطی و آشنایی مردم با نحوه نگهداری این نوع منابع صورت می‌گیرد.

خرمی به دیگر بخشهای این نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: بخش نشر مکتوب، نشر دیجیتال، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمنها(NGO) و مؤسسات قرآنی از دیگر بخشهای این نمایشگاه است.