نکوداشت ولی‌الله پروانه در نگارخانه برگ

به گزارش افکارنیوز،سی و چهارمین نشست پژوهشی هنر به همت سازمان زیباسازی شهر تهران و با همکاری نشریه تندیس، روز یکشنبه ۶ مرداد ماه ماه از ساعت ۱۸ در نگارخانه برگ برگزار می شود.

در این نشست غلامحسین امیرخانی و احسان شکراللهی کارنامه هنری ولی‌الله پروانه را بررسی خواهند کرد و همچنین در کنار این نشست مجموعه ای از آثار، فیلم و عکس‌های این هنرمند خوشنویس به نمایش در خواهد آمد.

محمد ولی الله پروانه از خوشنویسان نامدار کشور است که تا سن سیزده سالگی در مدرسه امیر اتابک واقع در محله عرب‌ها مشغول به تحصیل بود و پس از آن وارد دبیرستان دارالفنون شد. او از همان دوران طفولیت علاقه مفرطی به آموختن خط نستعلیق داشت و از همین رو سال‌ها زیر نظر مرحوم عبدالمجید همدانی که از شاگردان حاجی مهدی خان(یکی از شاگردان طراز اول میرزای کلهر) بود مشغول فراگرفتن خط نستعلیق شد و بعد از فوت آن‌ها از روی آثار خطی عمادالکتاب به ادامه و تکمیل هنر خود پرداخته و سپس از میرزا علی‌اکبرخان کاوه نیز تعلیم خط گرفت و خود از خوشنویسان بزرگ عصر حاضر شد.

سی و چهارمین نشست پژوهشی هنر که به معرفی محمد ولی الله پروانه اختصاص دارد، ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۶ مردادماه در نگارخانه برگ برگزار می شود و نمایشگاه آثار این هنرمند نیز تا ۱۶ مردادماه ادامه دارد.