معافیت مالیاتی کتابفروشی‌ها قطعی شد

به گزارش افکارنیوز،علی اسماعیلی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اعلام خبر معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان گفت: مسأله معافیت کتابفروشان از پرداخت مالیات سال‌هاست که در مجامع مختلف مطرح بود اما گاهی محقق و در برخی موارد متوقف می‌شد. در دولت دهم نیز بارها این موضوع را پیگیری کردیم تا این که در جلسه‌ای که با رییس جمهور داشتیم معافیت کتابفروشان از پرداخت مالیات به تایید رئیس جمهور و متعاقب آن در جلسه‌ای که با رئیس کل سازمان امور مالیاتی داشتیم رسید و از سوی سازمان مالیاتی کشور نهادینه شد.

اسماعیلی ادامه داد: با پیگیری‌های این معاونت، بسته پیشنهادی معافیت مالیاتی کتابفروشی‌ها به ریاست جمهوری ارائه شد که خوشبختانه با تأیید رییس جمهور، از این پس کتابفروشی‌ها از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

وی افزود: در سال ۱۳۸۰ مصوبه مربوط به بند ل ماده ۱۳۹ تصویب شد که براساس آن تمامی مراکز مطبوعاتی، فرهنگی، هنری، انتشاراتی و کتابفروشیهایی که مجوزشان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر میشد، از پرداخت مالیات معاف میشوند. اجرای این مصوبه تاکنون ممکن نشده بود، اما با پیگیریهایی که معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به ویژه در این چند ماه اخیرتوانستیم با استنادات قانونی و همکاری خوب سازمان امور مالیاتی کشور و در قالب تفاهم سه جانبه برای حل این معضل راه حل مناسبی پیدا کنیم و در نهایت ناشران و کتابفروشان از پرداخت مالیات معاف شدند.