تجمع برخی صنوف سینمایی مقابل وزارت ارشاد

به گزارش افکارنیوز،در این تجمع که طبق اعلام قبلی از ساعت ۱۱ صبح آغاز شده است، جمعی از اعضای صنوف قانونی روبروی درب اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجمع کرده‌اند و خواستار بازگشایی خانه سینما و تحویل آن به صنوف قانونی هستند.

در این تجمع که امروز ۳۰ تیر ماه برگزار شده به نظر می‌رسد تعداد افراد حاضر به حدود ۷۰،۸۰ نفر برسد و اعضای صنوفی که بیشتر در پشت صحنه‌ی سینما فعال هستند، حضور دارند.

حاضران سه پلاکارد «آقای همایون اسعدیان: ما سیاهی لشکر نیستیم» از طرف شورای انجمن مدیران تدارکات، «انجمن دستیاران فیلمبردار حمایت خود را از سازمان سینمایی و شورای عالی سینما برای بازگشایی خانه‌ی سینما قانونی اعلام می‌داریم» و «ما صنف‌های قانونی خواهان بازگشایی خانه‌ی سینما هستیم» از طرف شورای انجمن مدیران تدارکات سینمای ایران، حمل‌ می‌کنند.

جمعی از حاضران شعار می‌دهند که صنف‌های قانونی حمایت باید گردند.

همچنین از چهره‌های حاضر در این تجمع می‌توان به جمال شورجه، حبیب‌الله کاسه‌ساز و‌ اصغر محبی اشاره کرد.

این جمع انتخاباتشان را ۱۹ تیر ماه در محل اتحادیه تهیهکنندگان برگزار کردند و خواستار هستند تا مکان خانه سینما در خیابان بهار در اختیارشان قرار بگیرد،این در حالی است که در تجمع پنجشنبه اهالی سینما در مقابل خانه سینما،فرمانده انتظامی تهران قول داده است تا ۶ مرداد ماه که مجمع عمومی خانه سینما برگزار میشود،از این ساختمان مراقبت بکند.