امشب، آغاز پخش سریال‌های شب قدر در تلویزیون

به گزارش افکارنیوز، طبق روال هرساله، صدا و سیما با فرارسیدن ایام لیالی قدر سریال‌های مناسبتی خود را آماده پخش از رسانه ملی کرده‌ که در این راستا در ایام شب‌های قدر شاهد چند سریال از شبکه‌های مختلف سیما خواهیم بود.

«شب‌های روشن» مجید مظفری در شبکه اول

شبکه یک سیما، سریال " شب‌های روشن " به کارگردانی مجید مظفری را که مجموعه‌ای ۴ قسمتی است برای پخش از این شبکه به تولید رسانده که از چند شب گذشته با پخش آنونس‌ و بخش‌هایی از آن، سریال شب‌های قدر در شبکه اول سیما را اعلام کرد.

تصویربرداری " شب‌های روشن " از آذر ماه سال گذشته آغاز شد که هم اکنون با پایان یافتن مراحل فنی آماده پخش شده است.

" شب‌های روشن " که به نویسندگی فلورا سام نگارش شده است داستان زندگی زن و شوهر جوانی را روایت می‌کند که در اثر حادثه ای، کودک پنج ساله خود را از دست می‌دهند و زندگی‌شان دچار چالش جدیدی می‌‌شود. خانواده آنان در تلاش برای به سامان رساندن این مشکلات هستند که دختر جدیدی را وارد زندگی این زوج کنند اما …

فلورا سام، حسن جوهرچی، سیاوش طهمورث، آناهیتا همتی، محمود عزیزی، زهرا سعیدی، مرتضی کاظمی، کاوه آشنا و همراه با هنرمند خردسال یسنا مهاجری از جمله بازیگران اصلی این سریال هستند که در آن ایفای نقش کرده‌اند.

پخش این سریال از امروز شنبه ۵ مرداد ماه همزمان با هجدهم ماه رمضان آغاز می‌شود و تا سه شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

شبکه دو سیما هم در شب‌های قدر سریال " بوی باران " به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین تبریزی را آماده پخش دارد که آنونس‌های این مجموعه از این شبکه پخش شده است.

" شب‌های روشن " مجموعه‌ای است که علی بخشی‌زاده مدیر شبکه دو سیما با حضور در شهرک سینمایی دفاع مقدس ضمن بازدید از پشت صحنه این سریال در جریان چگونگی ساخت آن نیز قرار گرفت.

در حال حاضر چهار قسمت از این سریال آماده شده است و تنها قسمت پایانی آن در مرحله تدوین و موسیقی و صداگذاری قرار دارند.

ترانه تیتراژ " بوی باران " که عبدالجبار کاکایی آن را سروده است، نیز مانند " شب‌های روشن " توسط حمید ترکاشوند خوانده شده‌ است و امید کرامتی و ایرج همدمی موسیقی این مجموعه تلویزیزیونی را آماده کرده‌اند.

" بوی باران " در شبکه دو سیما

" بوی باران " که توسط روزبه کلباسی تدوین شده است مجید اوجی به همراه محمد علی تفکر به طور مشترک این مجموعه را در ۴ قسمت تهیه کرده‌اند.

کامبیز دیرباز، فریبا کوثری، نیلوفر شهیدی، مونا فرجاد، لاله صبوری، رحیم نوروزی، پژمان بازغی، رابعه اسکویی، میرطاهر مظلومی، رامسین کبریتی، زهرا سعیدی، آتش تقی پور، مینا جعفرزاده و سولماز حصاری از بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی هستند.

" بوی باران " درباره جانبازی است که ۲۷ سال پیش حافظه اش را از دست داده و در یک آسایشگاه بستری است. او دچار سکته قلبی می‌شود و به بیمارستانی که مهیا جاوید رزیدنت آن است منتقل می شود و این شروع ماجراست.

سریال ۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای " بوی باران " از ۵ مرداد هرشب ساعت ۲۱:۴۵ به جای مجموعه " خروس " به روی آنتن شبکه دو می رود.

۵ اپیزود «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در شبکه تهران

شبکه تهران هم با پخش اپیزودهای «برنده خوشبخت»، «دل شکسته نباید داشت»، «آخرین قرار»، «پیک عروس» و «بیدار بخت» از مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» ویژه شب‌های قدر از امروز شنبه کار خود را ادامه می‌دهد.

روز شنبه پنجم مرداد ماه در نخستین شب قدر اپیزود " برنده خوشبخت " پخش می‌شود که داستان آن را محمد محود سلطانی و مسعود کردمی بر اساس طرحی از مصطفی زنده نوشته‌اند و محسن منشی زاده آرا کارگردانی کرده است.

" برنده خوشبخت " داستان فردی بنام مرتضی است که تعمیرکار لپ تاپ است و به دنیای اطرافش با محاسبات علمی و ریاضی‌وار دو دو تا چهار تا می‌نگرد و می‌گوید متوجه عدالت خدا نمی‌شود.

نفیسه روشن، رضا مولایی، خسرو احمدی، سعیده عرب و تقی محمودی از بازیگران این سریال هستند.

روز یکششنبه ششم مرداد ماه نیز اپیزود " دل شکسته نباید داشت " پخش می‌شود که داستان آن را محمد محمود سلطانی و مسعود کرمی بر اساس طرحی از مصطفی زنده نوشته است.

کارگردان این قسمت احمد معظمی است و در خلاصه داستان آن آمده است: پروین دختری چهل ساله به خاطر نگهداری از مادرش که زمین‌گیر شده هیچگاه به خواستگارانش جواب مثبت نداده است اما براد‌هایش که هریک پی زندگی خود رفته‌اند حالا دندان طمع برای خانه‌ای که پروین و مادر در آن زندگی می‌کنند تیز کرده‌اند.

آناهیتا اقبال‌نژادف پروین مُلکی، محمد اعلایی، آزاده موحد، رضا اخلاقی راد، بیتا کریمخانی و نیلوفر پارسافر در این اپیزود ایفای نقش کردند.

در دومین شب قدر در روز دوشنبه هفتم مرداد نیز اپیزود " آخرین قرار " به کارگردانی داریوش یاری پخش می‌شود که داستان آن را محمد محمود سلطانی و مسعود کرمی‌ نوشته‌اند.

داستان " آخرین قرار " درباره پروانه یکتا، دختر جوانی است که با دوستش سیما خانه مجردی دارند و با نقشه‌ای از پیش تعیین شده قصد دارند ده میلیون تومان از یک موسسه خیریه بگیرند.

افسانه ناصریف مانا پاک‌نژاد، حمید شریف‌زاده، سیما خضرآبادی، پریسا بادران و محمد پویا بازیگران این اپیزود هستند.

روز سه شنبه هشتم مرداد اپیزود " پیک عروس " پخش می‌شود که داریوش روحی داستان آن را با مشورت محمد محمود سلطانی نوشته و احمد معظمی آن را کارگردانی کرده است.

" پیک عروس " روایتگر مجید جوانی بیست وهفت هشت ساله‌ است که به تازگی پدرش زمین گیر شده، خرجی خانواده را به عهده گرفته است. خانواده‌ی مجید تصور می‌کنند که مجید با موتورش در پیک کار می‌کند. این در حالی‌ست که ما درمی‌یابیم مجید کیف‌قاپ است.

نفیسه روشن، سعیده عرب، ارسطو خوش‌رزم، سیما مطلبی و کریم قربانی در این کار ایفای نقش کرده‌اند.

روز چهارشنبه نهم مرداد و در سومین شب قدر نیز اپیزود " بیدار بخت " نوشته محمد بکایی و کارگردانی افشین صادقی پخش می‌شود.

این اپیزود داستان زندگی آفاق، زنی میانسال را روایت می کند که پس از سال‌ها ناآرام‌ و در به در‌ی در خانه‌ای قدیمی شغلی یافته و آرامشی ساخته است. او پسری معلول دارد و در لحظاتش در فکر آسایش پسرش است.

پردیس افکاری، شهراد وثوق، مهنوش صادقی، رضا رضوی، جهان فروزنده و محمد کرمانی نسب بازی کردهاند.