کوچترین عکاس عراقی با ۹ سال سن و چندین جایزه

به گزارش افکارنیوز، اطلاعات «انجمن عکاسان عراقی» که بزرگترین عکاسان عراقی در آن عضو هستند نشان می‌دهد که «قمر هاشم النعمانی» کوچکترین عکاس این انجمن است که توانسته است عضو فعال این انجمن شده و با اینکه سن او کمتر از انگشتان دو دست است یک عکاس حرفه‌ای شود.

جالب‌تر اینجاست که رئیس شورای استان بغداد عراق او را عکاس مخصوص جلسات خود کرده و به او یک دوربین هدیه داده است.

البته نکات شگفت‌انگیزتری از این عکاس کوچک نیز وجود دارد از جمله آنکه او در چندین جشنواره بین‌المللی از جمله در قاهره، بیروت، اردن، امارات، فلسطین، کویت و عربستان و به‌ویژه در مسابقه‌ای که «یونیسف» در آمریکا برگزار کرده بود، شرکت کرده است.

قمر هاشم به العربیه گفته است: می‌خواهم بسیاری از جوایز را به دست آورم و در تمامی مسابقات شرکت کنم تا نامم به اسم کشورم، عراق در گینس ثبت شود.

وی می‌افزاید: پس از ۱۵ گالری شخصی که داشته‌ام امروز تصاویر مردم و طبیعت مرا تحت تاثیر قرار می‌دهد و دوست دارم از آثار باستانی و سنت‌های مردمی عکاسی کنم.

بنابر این گزارش، «قمر هاشم النعمانی» در سالی که تانک‌های آمریکایی وارد عراق شدند یعنی در سال ۲۰۰۳ به دنیا آمد و از چهار سالگی همراه پدرش «هاشم النعمانی» عکاس و روزنامه‌نگار همراه شد.

وی در این مسیر عاشق عکاسی شد و در این راه عینکی نیز شد تا جایی که به او لقب «قمر ابو ۵ عیون»(قمر صاحب ۵ چشم) دادند و او عملا به کوچکترین عکاس تاریخ عراق تبدیل شد.

در همین حال هادی النجار رئیس انجمن عکاسان عراقی میگوید: قمر هاشم النعمانی تستهایی که معمولا از متقضاییان عضویت صورت میگیرد را به خوبی پاسخ داده و در سال ۲۰۱۰ و تنها هنگامی که ۶ سال داشت به عضویت این انجمن درآمده است.