افکار

کارشناسان امنیت شبکه موفق به شناسایی نسل جدیدی از ابزار جاسوسی پیشرفته شدند که با اسکن اطلاعات تلفن همراه یا دسترسی به شبکه‌های اینترنت بی‌سیم، قادر به سرقت اطلاعات شخصی افراد هستند.

به گزارش افکارنیوز، بروشور لو رفته از جدیدترین ابزار جاسوسی احتمالا متعلق به برنامه FinFisher – برنامه جاسوسی متعلق به شرکت گاما گروپ – است.

این بروشور شامل چندین ابزار جاسوسی بسیار پیشرفته از جمله جلیقه پوشیدنی، حافظه فلش، کیف و آنتن خودرو است.

جلیقه پوشیدنی در ابعاد ۱۸*۳۳*۴۱ سانتیمتر قادر به اسکن و ضبط شماره شناسه اختصاصی تلفن‌های همراه اطراف در مدت ۹۰ ثانیه است.

با دستیابی شناسه بین‌المللی مشترک تلفن همراه(IMIS) ‌، امکان رهگیری دارنده تلفن همراه در هر مکانی فراهم می‌شود.

این ابزار جاسوسی با تمام شبکه‌های تلفن همراه در همه کشورها منطبق بوده و حتی قادر به اسکن شماره شناسایی تلفن همراه در خودروهای در حال حرکت نیز هست.

دستگاه جاسوسی دیگری که تصاویر آن در بروشور معرفی شده است، حافظه فلش FinUSB است که برای آلوده کردن رایانه‌ها به نرم افزارهای مخرب با هدف سرقت نام کاربری و رمز عبور در شبکه‌های بی سیم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با کمک این حافظه فلش و دستیابی به کلمه عبور کاربر، تمامی فایل‌های رایانه از جمله اطلاعات شخصی و حساب های بانکی در اختیار هکرها قرار می گیرد.

کیف و آنتن خودرو از دیگر ابزار جاسوسی محسوب می‌شوند که قادر به شناسایی و ضبط شناسه بین‌المللی مشترک تلفن همراه هستند؛ جاسوسان یا هکرها با در اختیار داشتن این شماره قادر به رهگیری مکان دقیق صاحب تلفن همراه هستند.

شرکت انگلیسی گاما گروپ (Gamma Group) در حوزه خدمات نظارتی و مانیتورینگ شامل توسعه تجهیزات و نرمافزار جاسوسی فعالیت دارد.

کد خبر: 259517