بازی با پای شکسته هم عالَمی دارد

به گزارش افکارنیوز، سام قریبیان که این روزها در نمایش " بوی قهوه و بلال و کباب " به کارگردانی احسان کرمی بازی می‌کند درباره حضورش در این تئاتر به خبرنگار مهر گفت: چند روز مانده به آغاز اجرای نمایش دچار شکستگی پا شدم و با توجه به نزدیکی اجرا هیچ بازیگری نتوانست جایگزین من شود و در نهایت با پای گچ گرفته و عصا روی صحنه رفتم که حضور این‌چنینی تجربه تازه ای برایم بود.

وی افزود: اتفاقا نقشی که در این نمایش بازی می‌کنم حرکت زیادی روی صحنه دارد و در برخی از صحنه ها از نردبان نیز بالا می‌روم که در ابتدای اجرای نمایش تا اندازه ای متحمل فشار می‌شدم و تنها ناراحتی‌ام این بود که مجبور بودم کند و با احتیاط حرکت کنم. به هر حال تا پایان شهریور همچنان باید در این نمایش بازی کنم.

این بازیگر درباره واکنش احسان کرمی کارگردان نمایش به اتفاق پیش آمده و رضایت یا نارضایتی وی از بازی یکی از بازیگرانش با پای شکسته توضیح داد: احسان کرمی چاره‌ای نداشت چون چند روز مانده به اجرا دچار شکستگی پا شدم و با توجه به نزدیکی به اجرا هیچ بازیگری نتوانست جایگزین شود بنابراین هم من و هم احسان کرمی مجبور به این انتخاب شدیم.

بازیگر فیلم " لاله " ادامه داد: در نهایت با پای گچ گرفته و عصا روی صحنه رفتم و حضور این‌چنینی روی صحنه تجربه تازه‌ای بود. البته بعد از چند اجرا بازخوردهای خوبی از حضور با پای شکسته در صحنه داشتم و بسیاری از دوستان معتقد بودند که پای شکسته و عصا جزئی از کاراکتر نمایش شده است و خود من هم فکر می کنم به نقش کمک کرده است چون کاراکتری که بازی می کنم طنز است و این نوع راه رفتن دوپهلو بودن کاراکتر را بیشتر نشان می‌دهد.

قریبیان با اشاره به وضعیت جسمانی خود گفت: در حال حاضر گچ را باز کردم و آتل سبکی دارم و تا پایان اجرا به همین شکل بازی خواهم کرد. ضمن اینکه زمان زیادی تا پایان اجرا باقی نمانده است و نمایش " قهوه و بلال و کباب " فقط تا آخر شهریور در فرهنگسرای نیاوران سالن گوشه به پایان خواهد رسید.

این بازیگر جوان درباره بازی در فیلم سینمایی " لاله " به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد توضیح داد: همچنان منتظر پاسخ پیست رالی آزادی و فدراسیون اتومبیلرانی هستیم و متاسفانه هیچ خبری نمی‌شود و مجبورم به عنوان بازیگر لاله همواره آماده باشم. به همین دلیل نمی توانم هیچ کاری را آغاز کنم. ضمن اینکه فصل پاییز در راه است و می خواهم کارگردانی فیلم " ۳۶۰ درجه " را آغاز کنم.

وی که نخستین تجربه کارگردانی خود را با " ۳۶۰ درجه " پشت سر می‌گذارد، متذکر شد: با عوامل ساخت فیلم " ۳۶۰ درجه " صحبت کردم و قرار است ۱۵ یا ۲۵ آبان ماه کار را کلید بزنم و برنامه ریزی شده طی ۴۵ روز فیلمبرداری این فیلم به پایان برسد. داستان فیلم سر راست است و به روابط بین زوج های جوان می پردازد. گرچه داستان ساده ای دارد اما سعی دارم در فرم و کارگردانی تجربه تازه‌ای کسب کنم. در انتخاب بازیگران هم سعی کردم از افرادی که در سینما کمتر دیده شده‌اند استفاده کنم به همین دلیل از بازیگران تئاتر دعوت به همکاری کرده ام.

نویسنده فیلم سینمایی "گناهکاران" درباره اکران این فیلم که پدرش فرامرز قریبیان آن را کارگردانی کرده است، گفت: فیلم "گناهکاران" سوم مهرماه در گروه سینمایی آفریقا اکران میشود.