خانه سینما را دولت بست و دولت هم باز کرد

به گزارش افکارنیوز، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که عصر دیروز شنبه ۳۰ شهریور برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره صنوف عضو خانه سینمای ایرانیان و نامه اخیر آنها به وی گفت: ما بنا بر حذف فرد یا گروهی را نداریم. به عقیده من عرصه فرهنگ و سینما به اندازه ای گسترده است که هیچ شخصی رقیب دیگری نیست.

وی افزود: همه خواهند دید که برخوردهای ما حذفی نیست. ما بر صندلی پدر نشسته‌ایم و تلاش می کنیم که برای همه پدری کنیم. خیلی چیزها را هم نمی شنویم و نمی بینیم که شما و همه شاهد هستید.

رئیس سازمان سینمایی درباره اختلاف بین صنوف سینمایی عنوان کرد: همه دور هم خواهند آمد. اطمینان می دهم هیچ کسی بازنده نیست. مسئله خانه سینما برد برد است و همه در آن برنده هستند. یک زمان بالاخره مخالفان هم متوجه می شوند که آنها هم برنده هستند.

وی تاکید کرد: از نظر من و سازمان سینمایی مساله خانه سینما تمام شده است. نمی خواهم چهار سال ماموریتم درگیر خانه سینما باشم. خانه سینما را دولت بسته بود و دولت هم باز کرد. قطعا همه دور هم خواهند نشست و همانطور که می‌بینید فراخوان هم اعلام شده است. ما حداقل دخالت را در سینما خواهیم داشت و کارمان در حد نظارت است تا آنجایی که قانون اجازه دهد. مابقی هم توسط اهالی سینما و صنوف حل خواهد شد ما هم با آنها تعامل خواهیم داشت.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره توجه سازمان سینمایی به فیلم های دفاع مقدس و قرآنی و حمایت از آنها گفت: این آرزوی ما است و آن را عملی خواهیم کرد. به همین منظور برای تجدید میثاق با شهدا و دفاع مقدس به مزار آنها می رویم. من معتقدم همه سینمای ایران به دفاع مقدس مدیون است و باید دین خود را ادا کنند. دفاع مقدس گنجینه بزرگی است که باید سینما و فرهنگ ایران از آن ارتزاق کند.