به گزارش افکارنیوز، شرکت تایوانی اچ تی سی اواخر ماه اکتبر یا اوایل ماه نوامبر(نیمه اول آبان ماه) فبلت جدید خود را بازارهای فروش جهانی می کند تا تجارت تلفنهای هومشند خود را احیا کند.

این دستگاه اندرویدی نسخه بزرگتر از دستگاه اچ تی سی وان است که پیش تر با ویژگیهای مشابه وارد بازار شده بود و مورد تحسین مجامع و انجمنهای مختلف فناوری قرار گرفته بود.

براساس اعلام امروز شرکت اچ تی سی، وان مکس را می توان با لمس اسکنر اثر انگشت قفل کرد و یا قفل آن را باز کرد. این اسکنر را همچنین می توان برای راه اندازی سه اپلیکیشن محبوب هرکدام با یک انگشت به کار برد به طوری که لمس هر انگشت روی حسگر به معنای راه افتادن یک اپلیکیشن خواهد بود و این کارکرد برای سه انگشت تعریف شده است.

این تلفن دارای صفحه نمایش اچ دی ۱۰۸۰ پیکسلی ۵.۹ اینچی است که عملا آن را در زمره فبلتها قرار می دهد. یک پردازشگر چهار هسته ای ۱.۷ گیگاهرتزی کوالکوم و ۲ گیگابایت رم نیز آن را تقویت می کنند. دوربین جلو دارای وضوح ۲.۱ مگاپیکسل است و دوربین پشت ۴ مگاپیکسلی است که از طراحی آلتراپیکسل اچ تی سی بهره می برد به طوری که براساس اعلام این شرکت از یک حسگر تصویر بزرگتر برای عملکرد بهتر در نور کم استفاده می کند.

زمان مکالمه این تلفن ۲۵ ساعت است و یک اسلات کارت حافظه میکرو اس دی برای آن تعریف شده است که در اچ تی سی وان وجود نداشت. این تلفن با ظرفیتهای ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی به فروش می رسد.

اچ تی سی وان مکس درست یک ماه پس از آنکه سامسونگ گلکسی نت ۳ خود را رونمایی کرد به فروش می رسد. گلکسی نت با صفحه ۵.۷ اینچی و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، ۳ گیگابایت رم عرضه شده است.