«رفاقت به سبک تانک» به چاپ سی‌ام می‌رسد

به گزارش افکارنیوز، کتاب با داستان «می‌روم حلیم بخرم» شروع شده، که در آن نوجوانی شوق رفتن به جبهه را در سر دارد. در این کتاب داستان‌ها در ادامه هم روایت می‌شوند و به نوعی هرکدام از داستان‌ها روند تکمیلی یکدیگر هستند.

داوود امیریان در مقدمه کتاب آورده است: «نوجوانی بودم پر شر و شور. هوایی شده بودم که به جبهه بروم. به جنگ دشمنی که می‌خواست ایران عزیزمان را لقمه چپ کند. آموزش دیده و کفش و کلاه کرده بودم تا راهی شوم. اما ته دلم قرص نبود. چرا؟ چون تصویری گنگ و دلهره‌آور از جبهه و جنگ داشتم. اضطرابم از این بود که آیا می‌توانم با فضای خشک و نظامی و پر خون و آتش آنجا جور دربیایم یا نه. اما وقتی به جبهه رسیدم و زندگی را دیدم، مرثیه و شادی را دیدم، به اشتباه خود پی بردم. نشاط و روح زندگی‌ای که آنجا دیدم…»

برخی داستان‌های این مجموعه بدین قرار است: آقای نورانی سوخته، اتوبمب بیل!، احترام به پدر، اسی بشکه، اطوشویی کجاست!؟، الاغ‌های جنگجو!، امداد غیبی، ایرانی مزدور!، بابات کو؟، بره گمشده عباس، بلبل، به‌شرط سوت بلبلی، پاخروسی، پپچ و مهره‌ای‌ها، پسر فداکار، پُل قاطر مرده!، تُرب می‌خواهی؟ و…

این كتاب که از جمله پرفروشترین آثار انتشارات سوره مهر در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی كتاب برای كودكان و نوجوانان است، تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری در ۱۱۱ صفحه و قطع رقعی بزودی توسط سوره مهر به چاپ سیام خود میرسد.