اپرای " عاشورا " در ماه صفر روی صحنه می‌رود

به گزارش افکارنیوز، بهروز غریب‌پور کارگردان تئاتر درباره اجرای اپرای عروسکی " عاشورا " در ماه محرم گفت: به دلیل اینکه قرار است اپرای عروسکی " حافظ " را در دوبی روی صحنه ببریم امکان اجرای اپرای عروسکی " عاشورا " در ماه محرم میسر نشد به همین دلیل بعد از بازگشت گروه از شهر دوبی در ماه صفر این اپرا را در تالار فردوسی اجرا می کنیم.

وی درباره اجرای اپرای " حافظ " در دوبی یادآور شد: ۲۵ آبانماه گروه نمایش " آران " به دوبی سفر می کند و اجرای این اثر نمایشی در روزهای ۲۸،۲۷ و ۲۹ آبانماه در سالن داک تاک خواهد بود. این سالن پیش از این با اجرای اپرای عروسکی " رستم و سهراب " افتتاح شده است و ما از حضور در آن خاطره خوبی داریم.

موسیقی اپرای عروسکی " عاشورا " به کارگردانی بهروز غریب پور توسط گروه کر و ارکستر ناسیونال اوکراین و گروه ارکستر سمفونیک تهران اجرا شده است. این اثر نمایشی چند سال است که در ماه محرم در تهران اجرا و تاکنون نیز در کشورهای مختلفی همچنین ایتالیا، فرانسه، لهستان و … اجرا شده است. این اپرا قرار است از ۲۷ آذر تا دوم دی ماه نیز در شیراز اجرا شود.

غریب پور پیش از این اپراهای عروسکی " مولوی " و " رستم و سهراب " را در دوبی به صحنه برده که با استقبال مخاطبان روبرو شده است. اجرای اپرای عروسکی " مکبث" به کارگردانی این کارگردان به تازگی در تالار فردوسی مجموعه رودکی به پایان رسیده است.