شارژ تلفن از طریق آتش

به گزارش افکارنیوز، ‌ زیاد به کمپ‌های طولانی مدت می‌روید؟ به دل طبیعت که در آن مکان‌ها خبری از برق و الکتریسیته نیست؟ یک پروژه جدید در کیک‌استارتر به شدت محبوب شده است که در آن از طریق کتری، الکتریسته تولید شده تا به تلفن یا تبلت منتقل شود. به این ترتیب با وسایل اولیه کمپ، می‌توان آیفون یا دیگر گجت‌های پرتابل اپلی را شارژ کرد.

نام این پروژه PowerPot X است. همانطور که از نام آن پیدا است، شما از طریق کتری و گرما قادر به شارژ نمودن تلفن یا دیگر گجت‌های خود خواهید بود. کافی است کتری مخصوص را بر روی گاز پیک‌نیک قرار داده و به آن حرارت دهید. ماژول‌های حرارتی چسبیده به کف کتری آلومینیومی قادر هستند تا ۱۰ وات انرژی تولید نموده و از طریف دو پورت USB انرژی الکتریسیته تولید شده را منتقل کنند. این میزان انرژی برای شارژ یک آیپد یا دو آیفون یا ۴ دوربین Go Pro بصورت همزمان کافی است.

انرژی تولید شده به این روش پیش از انتقال به ابزار قابل حمل شما، ابتدا از یک رگولاتور عبور می‌کند تا جریان آن کنترل شده و سپس به پورت USB منتقل شود و به گجت متصل شده به آن، آسیبی وارد نگردد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید این محصول دارای یک نشانگر LED نیز می‌باشد که قدرت جریان الکتریسیته را نمایش می‌دهد.

جالب اینجاست که همزان با شارژ دهی ابزارها، می‌توان از کتری برای تهیه آب جوش نیز استفاده نمود و در واقع در این روش همزمان با تهیه چای داغ می‌توان گجت‌ها را نیز شارژ نمود.

هنوز قیمت نهایی این محصول مشخص نشده، اما قیمت اولیه آن ۱۶۵ دلار در نظر گرفته شده است. سرمایه اولیه پروژه نیز ۳۰ هزار دلار تعریف گردیده که تا به امروز ۲۶,۹۱۶ دلار آن تامین شده است.