" چالش بزرگ " آمریکا با چین و روسیه در قاب تلویزیون

به گزارش افکارنیوز، مرتضی شعبانی مدیر مرکز " مستند حقیقت " با اشاره به قسمت پنجم مجموعه مستند " چالش بزرگ " که دوشنبه ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه از شبکه اول سیما پخش می شود گفت: چالش بزرگ درباره چالش‌های پیش روی آمریکا در منطقه خاورمیانه است که در این قسمت به چین و روسیه به عنوان قدرت های منطقه می پردازد.

وی ادامه داد: مجموعه مستند " چالش بزرگ " به موضوعاتی چون نفت و کشورهای عراق و افغانستان و موضوع رژیم اشغالگر قدس می پردازد و در این قسمت چین و روسیه به عنوان دو چالش پیش روی امریکا مطرح شده اند.

مدیر مرکز " مستند حقیقت " با اشاره به ظرفیت های چین و روسیه بیان کرد: چین به دلیل پیشرفت های اقتصادی و حجم تولیدات و تنوع کالاهایی که به جهان صادر می کند برای آمریکا به عنوان یک قطب بزرگ اقتصادی دردسرساز شده و توانسته بازار بزرگ اروپا و آمریکا را در دست بگیرد. روسیه نیز از نظر نظامی و هم از نظر موقعیت استراتژیکی که در منطقه دارد همیشه برای آمریکا مساله ساز بوده است. ابعاد سیاسی و شبکه جغرافیایی روسیه را نمی توان نادیده گرفت و ما در این مستند به این ابعاد و ویژگی ها پرداخته ایم.

تهیه کننده مستند " چالش بزرگ " در پایان یادآور شد: این مستند به کارگردانی مشترک سیداحسان اصغرزاده و مجید ذوالفقاری تولید شده و این دو برای ساخت مستند به ایتالیا، آلمان، اتریش و اسپانیا سفر کرده و با کارشناسان اروپایی سخن گفته اند. همچنین در بخش هایی از این مستند هم از تصاویر آرشیوی و اظهارنظرهای دولتمردان امریکا استفاده شده است.

مستند "چالش بزرگ" در ۷ قسمت به کارگردانی مشترک سیداحسان اصغرزاده و مجید ذوالفقاری ساخته شده و هر دوشنبه ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه از شبکه اول سیما پخش می شود، امشب نیز قسمت پنجم آن پخش خواهد شد.