اوباما به پنج چهره موسیقایی مدال " کندی " داد

به گزارش افکارنیوز، در مراسمی که دیشب(۸ دسامبر) برگزار شد، رییس جمهوری آمریکا از پنج چهره قدیمی و با سابقه موسیقی آمریکا تجلیل کرد.

بیلی جوئل نوازنده پیانو و خالق آثاری ماندگار و پرفروش در کنار کارلوس سانتانا آهنگساز و نوازنده، هربی هنکاک و مارتینا آرویو خواننده اپرا و نیز شرلی مک لین چهره های باسابقه هنری بودند که با اهدای مدال مرکز کندی از آنها تقدیر شد. تمامی این چهره ها از کودکی وارد عرصه موسیقی و خوانندگی شده بودند و تا این زمان هرگز کارشان را متوقف نکرده اند.

اوباما با اهدای این مدال به این چهره های باسابقه گفت آنها با هنر فردی شان نه فقط برای این که بهترین بهترین ها هستند تجلیل می شوند، بلکه به این دلیل از آنها قدردانی می شود که در تمام این مدت خودشان باقی مانده اند و به این ترتیب الهام بخش بقیه برای انجام همین روش هستند.

جوئل که پیش از این هفت جایزه گرمی در عرصه موسیقی به دست آورده است، این جایزه را متفاوت نامید و گفت این جایزه از کشورم به من اهدا می شود و به همین دلیل برایم متفاوت با دیگر جوایزم است. این پیانیست ۶۴ ساله متولد برانکس است و از زمانی که یک پسربچه بود پیانو می نواخت.

سانتانای ۶۶ ساله مهاجری مکزیکی است که انگلیسی را با تماشای برنامه های تلویزیونی یاد گرفت و از معدود افراد لاتین است که چنین افتخاری از سوی دولت آمریکا به وی تعلق می گیرد. او که با گیتارش موسیقی بلوز و راک را از کودکی با شنیدن از رادیو یاد گرفت، برنده ۹ جایزه گرمی است.

در این مراسم جان کری نیز حضور داشت و از سانتانا به دلیل آوردن زیبایی فرهنگ لاتین و قافیه هایش به فرهنگ آمریکایی قدردانی کرد.

هنکاک ۷۳ ساله از هفت سالگی نوازندگی پیانو را در شیکاگو آغاز کرد و درحالی که ابتدا کارش را با نواختن آثار موزارت شروع کرد، در دبیرستان با موسیقی جاز آشنا شد و بعدها در سبک پاپ، گاسپل و بلوز نوازندگی کرد. او یک اسکار و ۱۴ جایزه گرمی در کارنامه اش دارد.

آرویو ۷۶ ساله نیز از دوره مدرسه با اپرا آشنا شد. او که متولد هارلم است در سال ۱۹۶۵ با بردن " آیدا " بر صحنه به شهرت رسید.

شرلی مک لین ۷۹ ساله نیز از زمانی که بچه بود به روی صحنه رفت. او که از سه سالگی با باله آشنا شده بود، در سال ۱۹۵۵ در فیلم " دردسر هری " به کارگردانی آلفرد هیچکاک بازی کرد. او اسکار بهترین بازیگر زن را در سال ۱۹۸۳ دریافت کرد.

وارن بیتی برادر شرلی مک لین نیز پیش از این مدال مرکز کندی را دریافت کرده و به این ترتیب این دو اولین خواهر و برادری هستند که این جایزه را به خانه برده اند.