مردم از دلیل انتخاب روحانی گفتند

به گزارش افکارنیوز، مقداد رحیمی درباره مستندهایی که به چهارمین دوره جشنواره فیلم عمار فرستاده است گفت: من چهار مستند با نام‌های " نیمه دوم "، " زاینده‌رود تشنه است "، " قربانگاه زائران " و مستند کوتاه " دو طرف یک جاده " را به جشنواره فیلم عمار فرستاده‌ام و سال گذشته هم مستند " مزیت دوم " من برگزیده سومین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار شد.

وی درباره فیلم مستند " نیمه دوم " که حدود ۶۰ دقیقه است، توضیح داد: بعد از اینکه جریان اصولگرایی در انتخابات یازدهم نتوانست رای بیاورد من به سراغ مردم رفتم و دوست داشتم دلیل آنها را از این انتخاب بدانم. در این فیلم من به چندین روستا از چهار نقطه ایران سفر کردم و دلیل آنها را از انتخاب یازدهمین رییس جمهور پرسیدم و دیدم که مردم همانطور که به دور از حب و بغض های سیاسی به احمدی نژاد رای دادند امسال هم به حسن روحانی رای دادند.

این مستندساز با اشاره به اینکه طرح، کارگردانی و تهیه کنندگی این اثر از خود او بوده است، بیان کرد: از آنجایی که سازمان های فرهنگی تمایلی ندارند روی اینگونه مستندها سرمایه گذاری کنند همه کارهای آن را خودم با همکاری بعضی از دوستان مثل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف انجام دادم.

وی همچنین به مستند دیگر خود با نام " قربانگاه زائران " اشاره و بیان کرد: این مستند به موضوع کشتار حاجیان ایرانی در تاریخ ۹ مرداد سال ۶۶ به دست آل سعود می پردازد. نکته مهم برای من این بود که درباره این واقعه مستندی ساخته نشد و رسانه ها خیلی کم به این واقعه پرداختند. من در این مستند با حاجیانی که در آن سفر بودند گفتگو داشتم و همچنین از اسناد ویکی لیکس استفاده کردم که در آنها نشان داده شده بود که آل سعود در آن سال چگونه برای این حادثه برنامه ریزی کرده بوده است.

رحیمی در ادامه به دو مستند کوتاه خود با نام های " زاینده رود تشنه است " و " دو طرف یک جاده " اشاره و بیان کرد: " دو طرف یک جاده " درباره یک روستای محروم است که در کنار سرزمینی پر آب و سرسبز قرار دارد که متعلق به بنیاد مستضعفان است. مستد کوتاه دیگر با نام " زاینده رود تشنه است " نیز به دلتنگی های مردم اصفهان درباره بی آبی رودخانه اصفهان می پردازد.

وی در پایان با اشاره به سخن نادر طالب زاده که مستندساز را یک مصلح اجتماعی معرفی میکند، خاطرنشان کرد: موضوعاتی همچون بی آبی زاینده رود از جمله موضوعاتی است که صداوسیما کمتر به آنها پرداخته و یا نگاهش در این حوزه سفارشی بوده است و بعد همین باعث شده که رسانه های بیگانه از این موضوعات سوء استفاده کنند.