کارگردان اسرائیلی از زندگی قربانی هولوکاست انیمیشن می‌سازد

به گزارش افکارنیوز، بر مبنای خاطرات آن فرانک و با حضور آری فولمن کارگردان انیمیشن " والس با بشیر "، زندگی این نوجوان در قالب یک فیلم انیمیشن ساخته می‌شود.

بنیاد آن فرانک اعلام کرده این انیمیشن را برای کودکان تهیه می‌کند و از همه فرصت‌های هنری برای جذاب‌تر و چالشی‌تر کردن این موضوع استفاده می‌کند.

فولمن که هم نویسنده و هم کارگردان این پروژه است گفت ضرورت داشت تا از یک رسانه جدید هنری برای یادآوری و حفظ این خاطرات استفاده شود.

کار تولید این پروژه از سال ۲۰۱۴ شروع می‌شود. هفته پیش فولمن جایزه انیمیشن جشنواره فیلم اروپایی را برای جدیدترین انیمیشن خود با عنوان " کنگره " که اثری طنز درباره هالیوود است، دریافت کرد.

آری فولمن کارگردان، تهیه کننده و نویسنده چپ‌گرای اسرائیلی است.

فولمن بیش از همه برای انیمیشن " والس با بشیر " به شهرت رسید که در سال ۲۰۰۸ چندین جایزه دریافت کرد و نامزد اسکار برای بهترین فیلم خارجی‌زبان نیز بود. این اثر در قالب انیمیشن مستند ارایه شد و در آن کارگردان تلاش داشت خاطرات از دست رفته اش را به عنوان یک نوجوان در دوره جنگ لبنان و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ بازسازی کند.

آن فرانک نوجوان آلمانی است که به دلیل یهودی بودن همراه خانواده‌اش در اردوگاه نازی‌ها جان باخت. او یک یهودی آلمانی متولد شهر فرانکفورت بود که پس از مرگش به واسطه چاپ دفترچه خاطرات روزانه‌اش شهرت جهانی پیدا کرد. این خاطرات بازگوکننده مستندی از تجربه پنهان شدن وی و خانواده‌اش در طول اشغال هلند توسط آلمان نازی در جنگ جهانی دوم است.

ساختمانی که خانواده فرانک به همراه چهار تن دیگر در حدود دو سال در اتاق‌های مخفی آن زندگی می‌کردند، در ماه می ۱۹۶۰ به موزه تبدیل شد و هم اکنون یکی از پربازدیدکننده‌ترین موزه‌های آمستردام به‌شمار می‌آید.

خاطرات آن فرانک یکی از پرخوانندهترین کتابهای جهان است.