عروس شاه از " عمارت جنبی انارستان " فراری می‌‌شود

به گزارش افکارنیوز، ناصر آویژه نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر و تلویزیون در این باره گفت: قرارست سال آینده نمایش " عمارت جنبی انارستان " را برای اجرا آماده کنم. این نمایش یک تئاتر موزیکال است که برای گروه سنی بزرگسال طراحی و آماده می شود. از اوایل سال جدید تمرین‌ها را آغاز می‌کنیم و توافقی شفاهی برای اجرا در تالار سنگلج با مدیر این تماشاخانه داشته ایم اما هنوز زمان اجرا مشخص نیست.

وی ادامه داد: این نمایشنامه پیش از این چند بار برای حضور در جشنواره تئاتر ماه پذیرفته شده است که متاسفانه به دلیل مشغله کاری مجبور به انصراف شدیم که امیدوارم سال ۹۳ بالاخره شرایط اجرای این نمایش فراهم شود.

این کارگردان با اشاره به اینکه وقایع این اثر در یک حرمسرا در دوران قاجار می گذرد و بیش از ۱۲ بازیگر زن دارد، یادآور شد: ترانه‌های این نمایش موزیکال سروده شده است اما هنوز آهنگساز کار مشخص نیست. شیوه اجرایی این نمایش بر اساس نمایش‌های ایرانی شکل گرفته و در کار شاهد تیپ‌های آشنای نمایش‌های ایرانی و تخت حوضی مثل مبارک هم هستیم.

آویزه افزود: گیتا داوودی " عمارت جنبی انارستان " را به رشته تحریر درآورده است. آغاز داستان " عمارت جنبی انارستان " از جایی است که حاکم شهر می‌خواهد برای چندمین بار ازدواج کند و خدمتکاران دربار در حال فراهم کردن سور و سات عروسی هستند که خبر می رسد حاکم باید برای چهل روز به تهران برود. با رفتن حاکم اتفاقاتی برای فراری دادن عروس جوان در حرمسرا می افتد. در واقع این اثر نمایشی وضعیت زنان در جامعه و فرار برای تغییر شرایط نامساعد زندگی شان را به تصویر می کشد.

کارگردان " چهار صندوق شادی " درباره انتخاب بازیگران نمایش جدیدش گفت: به دلیل اینکه بازیگران برای آماده‌سازی این نمایش باید در روند تمرین ۵ - ۶ ساعته حضور داشته باشند ترجیح می دهم از هنرجویان آموزشگاه ها برای بازی در این نمایش بهره ببرم چون قطعا بسیاری از حرفه‌ای‌ها نمی‌توانند این مدت در تمرین های طولانی شرکت کنند.

وی در پایان درباره دیگر فعالیت‌هایش گفت: در حال حاضر هر جمعه به عنوان بازیگر و کارگردان هنری در برنامه " خونه به خونه " که از شبکه دو پخش می شود حضور دارم. این برنامه دی ماه سه ساله می شود و قرار است جشن سه سالگی آن را در این برنامه کودک برگزار کنیم.

آویژه کارگردانی نمایشهایی چون "چهار صندوق شادی"، "صندوقچه مروارید"،"طلسم شهر قصه"، "یه شهر بی پرنده"، "مش مش قلی خان" و... را در کارنامه دارد.