دیدار دو ساعته ضرغامی و روحانی به روایت یک مدیر رسانه

به گزارش افکارنیوز، سید تقی سهرابی درباره‌ی آنچه در جریان نشست ضرغامی و روحانی اتفاق افتاد، گفت: نشست صمیمی رییس سازمان صداوسیما و اعضای شورای معاونین با جناب آقای رییس جمهور، جلسه‌ی بسیار خوب و صمیمانه‌ای بود. تاکنون فرصتی پیش نیامده بود که این طور از نزدیک یک جلسه‌ی دوستانه با رییس جمهور داشته باشیم و می‌توان گفت اولین جلسه در نوع خودش بود.

در جریان این نشست بر اساس آنچه مدیر کل روابط عمومی صداوسیمااعلام کرد، جایگاه و اهمیت رسانه تشریح شد و همچنین از صداوسیما به خاطر پوشش برنامه‌ها، به ویژه برنامه‌های انتخاباتی و گزارش ۱۰۰ روزه قدردانی شد.

سهرابی تأکید کرد: جلسه صبح امروز، جلسه بسیار خوب، تبیینی و اطلاع‌رسانی بود و بحث‌هایی در مورد رسانه نیز در آن مطرح شد. آقای رییس جمهور نیز صحبت‌های بسیار خوبی در ارتباط با صداوسیما داشتند؛ در پایان نیز آقای رییس جمهور درخواست‌ها و پیشنهادهایی به صداوسیما داشتند که بیان کردند.

وی درباره‌ی این نشست توضیح داد: آقای دکتر روحانی در این جلسه از تلاش‌های صداوسیما در پیش‌برد اهداف نظام و دولت و همچنین همکاری با مجموعه وزارت‌خانه‌ها و کل دولت یازدهم قدردانی کردند و به صورت ویژه از تلاش صداوسیما در بحثانتخابات ۲۴ خرداد نیز تشکر کردند.

عکس آرشیوی است


سهرابی ادامه داد: این جلسه حدود دو ساعت و ۳۰ دقیقه طول کشید و این مساله از توجه رییس جمهور به جایگاه صداوسیما و همچنین زحماتی که همکاران ما می‌کشند، نشان دارد.

وی افزود: در این جلسه برخی از معاونان، وضعیت و شرایط رسانه‌ای جهان را گزارش کردند. برخی از مسائل نظیر قطعی ماهواره‌ها و جنگ نرمی که در حوزه رسانه علیه ملت ما از طرف غربی‌ها شروع شده، کاملا بیان شد و همچنین آقای رییس جمهور در جریان مشکلات صداوسیما و تنگناهای رسانه قرار گرفتند.

مدیرکل روابط عمومی صداوسیما افزود: بخش اعظم درخواست‌های رییس جمهور از صداوسیما درباره خود رسانه، جایگاه آن و نوع تعاملی که رسانه دارد، بود.

وی در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه پیشنهاد برگزاری این نشست صمیمی از طرف چه کسی بوده است؟ گفت: آقای رییس جمهور لطف داشتند و از تلاش‌های رسانه در بحثبرگزاری پرشور انتخابات و هم به صورت کلی عملکرد این رسانه مطلع بودند. دکتر روحانی خودشان سابقه رسانه‌ای دارند و سال‌های اولیه انقلاب در شورای سرپرستی صداوسیما حضور داشتند. در نتیجه یک رابطه صمیمی و نزدیکی با صداوسیما و همکاران رسانه ملی داشتند.

سهرابی ادامه داد: دوستان ما در صداوسیما نیز تمایل داشتند با ایشان دیداری داشته باشند؛ بنابراین این نشست یک درخواست دوجانبه بود که الحمدالله پیگیری و انجام شد.

مدیر کل روابط عمومی صداوسیما همچنین درباره‌ی اینکه آیا نشست صمیمی رییس سازمان صداوسیما با رییس جمهور به حل مشکلات صداوسیما کمک خواهد کرد، گفت: ما خیلی امیدواریم؛ آقای رییس جمهور نسبت به رسانه دیدگاه خیلی خوب و بلندی دارند، رسانه را خیلی خوب می‌شناسند و تحلیل‌شان از شرایط جهانی به ویژه در حوزه رسانه‌ها تحلیل به‌روزی است.

سهرابی خاطرنشان کرد: رییس جمهور اطلاعات بسیار خوبی دارند. در این نشست وضعیت پوشش شبکههای تلویزیونی در کشور برای ایشان بیشتر تشریح شد و با توجه به اطلاعاتی که از جلسه گرفتند، امیدواریم که بسیاری از مسائل و مشکلات در این گفتوگوها و ارتباطات نزدیک و صمیمانه سریعتر حل و فصل شود؛ جلسه امروز جلسه خوب و امیدوارکنندهای بود.