توضیح قادر آشنا درباره حاشیه‌های حضور شهرستانی‌ها در بخش چشم‌انداز فجر

به گزارش افکارنیوز، قادر آشنا درباره شبهه ایجاد شده درباره دیده نشدن فیلمِ اجرای گروه‌های تئاتر مقیم شهرستان‌ها در بخش چشم‌انداز تئاتر ایران جشنواره تئاتر فجر توسط هیأت بازبین و انتخاب این بخش گفت: فیلم‌ اجرای گروه‌های تئاتر شهرستانی دیده شده است. ما در بخش چشم‌انداز تقسیم بندی تهرانی و شهرستانی نداریم و همه گروه‌ها با هم رقابت می‌کنند و بهترین‌ها بالا می‌آیند و به همین دلیل است که از عنوان چشم‌انداز تئاتر ایران استفاده شده است.

وی ادامه داد: ما دوره‌های گذشته میزبان ۱۰ تا ۱۲ گروه تئاتر شهرستانی از بخش مناطق بودیم ولی امسال پذیرای ۱۵ اثر شهرستانی در سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هستیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره چرایی بازبینی آثار شهرستانی متقاضی حضور در بخش چشم‌انداز تئاتر ایران از طریق فیلم اجرای آثار یادآور شد: من موافق بازبینی به این روش نیستم البته چندین دوره است که تئاترهای شهرستانی متقاضی حضور در بخش چشم‌انداز تئاتر ایران جشنواره تئاتر فجر از طریق فیلم اجرا بازبینی می‌شوند. اگر ابزار و امکانات ما بضاعت لازم را داشت آثار شهرستانی را هم به صورت حضوری بازبینی می‌کردیم اما این امکان فراهم نبود.

آشنا درباره وضعیت بودجه سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و وضعیت پرداخت آن تأکید کرد: بودجه این دوره از جشنواره ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که قطعی شده و مشکلی برای پرداخت بودجه نیز نداریم. بخشی از بودجه جشنواره را دریافت کردیم و باقی آن نیز به مرور دریافت خواهد شد.

وی در پایان درباره وضعیت بازسازی مجموعه تئاترشهر برای میزبانی سی و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر گفت: با حضور آقای کاراندیش معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول طرحهای عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قول مساعدی برای انجام بخشی از بازسازی مجموعه تا جشنواره تئاتر فجر و ادامه بازسازی بعد از اتمام جشنواره داده شد.