حضور کم‌رنگ هنرمندان در حمایت از بازیگر تئاتر

به گزارش افکارنیوز، نمایشنامه خوانی " دو دلقلک و نصفی " نوشته جلال تهرانی و به کارگردانی مسعود کیمیایی که شب گذشته ۷ دی ماه برای کمک به درمان مجید بهرامی هنرمند بیمار تئاتر کشور در سالن اصلی تئاتر شهر برپا شد با حضور کم رنگ هنرمندان و البته حضور پررنگ علاقمندان به هنر و مجید بهرامی برگزار شد.

در این برنامه هنرمندانی چون رضا کیانیان، رامبد جوان، مسعود دلخواه، اشکان خطیبی، رضا ثروتی، بهنوش بختیاری، هاله مشتاقی‌نیا، شاهرخ دولکو، سجاد افشاریان، مجتبی میرطهماسب، یاسر خاسب، احسان کرمی، زهرا صبری، مجید سرسنگی و ورزشکارانی چون محمدرضا طالقانی، حمید استیلی و محمد زادمهر حضور داشتند.

در ابتدای برنامه جلال تهرانی نویسنده نمایشنامه بعد از خیر مقدم به مخاطبانی که برای حمایت از مجید بهرامی در سالن حضور پیدا کرده بودند، گفت: این اتفاق یک حرکت فرهنگی اجتماعی است و ما هم دوست نداریم واژه خیریه را در موردش به کار ببریم. خود مجید بهرامی حضوری فعال و نمادین در این برنامه دارد و از همه ما حالش بهتر است.

بعد از پایان نمایشنامه خوانی، گروه موسیقی میرزا به سرپرستی بابک میرزاخوانی به اجرای قطعه " امشب " پرداختند.

مسعود کیمیایی بعد از پایان نمایشنامه‌خوانی در مورد این برنامه عنوان کرد: من نمی توانم راجع به بیمای بهرامی و کمک به هیچ هنرمندی چیزی بگویم چون هنرمند هیچ احتیاجی به کمک ندارد چون همیشه در بد جایی زندگی کرده و سختی و بیماری را به خوبی می شناسد. هنرمند خیلی قلدرتر از این حرفهاست. اما این ما هستیم که به جای امثال بهرامی به کمک احتیاج داریم.

بعد از صحبتهای کیمیایی رضا کیانیان متن کوتاهی را از طرف مجید بهرامی که برای درمان بیماری اش در آلمان به سر می برد خواند. بهرامی در این متن نوشته بود:

خانم ها و آقایان سلام

من یک کودک تئاترم. نامم مجید بهرامی است. آنجا که شما نشسته اید نامش تئاتر: یک تاریکی بی انتها که خورشید در آن غرق، سرد و خاموش شده است و شما تماشاگران هستید، به انتظار نشسته بر گدازه های سرد شده خورشید. بر شن های ساحلی کف آلود در شب کشتی شکستگان. من بیمارم. خرچنگ بد ذات دوباره مرا به ستیزه خوانده. شما دوباره دور هم جمع شده اید به یاد من، به امید من. و من به خودم می گویم. هی مرد گنده گریه نکن.

تئاتر اتاقی است تاریک از گدازه های سرد خورشید که در آن قومی دور هم جمع می شوند تا رنجی را تسکین دهند، تا دردی را درمان کنند. این رنج های بی پایان را، این دردهای بی درمان را. تئاتر نجات ما است. شفای ما است، آخرین امید ماست. در میانتان نفس می کشم و با فروتنی دوستتان دارم.

مجید بهرامی / کلینیک پیوند مغز استخوان – توبینگن – آلمان

کیانیان بعد از قرائت نوشته بهرامی گفت: وقتی این گروه موسیقی را انتهای صحنه در حال خواندن و نواختن دیدم آرزو کردم که درهای تمام صحنه های ایران به روی گروه‌های موسیقی بازشود.

در پایان مراسم نیز تهرانی با اشاره به اینکه علاقمندان هنوز هم می توانند مبالغی را که دوست دارند به صندوق حمایت از مجید بهرامی بریزند ابراز امیدواری کرد که با این اقدام بنیان صندوقی برای بیماران فرهنگی و تئاتری گذاشته شود.

نقش‌خوانان " دو دلقک و نصفی " علی سرابی، صابر ابر و نگار جواهریان بودند که حضورشان در سالن با تشویق حضار همراه بود. مسعود کیمیایی هم که کارگردانی نمایشنامه خوانی را بر عهده داشت هنگام اجرای نمایشنامه خوانی در میان جمعیت نشسته بود و کار را دنبال می کرد.

در لابی سالن اصلی تئاتر شهر تبلو یادبودی با عکس مجید بهرامی گذاشته شده بود که هنرمندان یادداشت هایی را برای بهرامی روی ان می نوشتند و جلو این تابلو عکس یادگاری می گرفتند.