توضیح درباره خبر بازنشستگی چهره‌های سیاسی دولت دهم

به گزارش افکارنیوز، تقی سهرابی مدیر روابط عمومی رسانه ملی درباره خبر بازنشستگی برخی چهره‌های مطرح سیاسی دولت‌های قبل که امروز در یکی از رسانه‌های منتشر شده است، تاکید کرد: روند بازنشستگی افراد در رسانه ملی یک روال طبیعی و اداری دارد که برای همه افراد یکسان است و طبق آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: در سازمان صدا و سیما رویه به این شکل است که افراد پس از ۲۵ سال خدمت بازنشست می‌شوند و مانند بسیاری از نهادها بازنشستگی در رسانه ملی، ۳۰ ساله نیست.

مدیر روابط عمومی رسانه ملی در پاسخ به اینکه مشخصا درباره آقایان مشایی، بقایی و پیشنمازی که در خبرها از صدور حکم بازنشستگی آنها صحبت شده است، واکنش شما چیست؟ بیان کرد: من این خبر را نخوانده‌ام و از جزئیات آن باخبر نیستم ولی پاسخ من درباره همه افراد یکسان است و می‌گویم روال طبیعی و اداری برای همه افراد طی می‌شود.

به گفته وی، روزانه احکام بازنشستگی تعدادی از همکاران رسانه ملی که سنوات خدمتی لازم را پر کرده‌اند صادر می‌شود.

سهرابی در پایان درباره مساله بازنشستگی فاطمه بداغی معاون حقوقی رئیس جمهور از کارمندان قوه قضائیه در صدا و سیما توضیح داد: اگر ایشان از قوه قضائیه مامور به خدمت بوده‌اند که درباره بازنشستگی‌شان باید همان نهاد پاسخ بدهد. مراحل اداری احکام این دسته از افراد در سازمان مبدا انجام می‌گیرد نه سازمان مقصد.

امروز در یکی از رسانههای رسمی از بازنشستگی اسفندیار رحیم مشایی مرد جنجالی دولت دهم، حمید بقایی رییس وقت سازمان میراث فرهنگی و سیدباقر پیشنمازی مدیر سابق رادیو قرآن و معاون فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان دولت دهم خبر داده شده بود.