جریمه هزار پوندی برای مردی که راز رولینگ را فاش کرد

به گزارش افکارنیوز، حقوقدان بریتانیایی که راز رولینگ را فاش کرد و اعلام کرد نویسنده واقعی رمان جنایی است که با نام رابرت گالبرایت به بازار آمده، به پرداخت جریمه هزار پوندی محکوم شد.

کریس گاسیج که به نزدیکترین دوست همسرش گفته بود نویسنده واقعی رمان «آوای فاخته» رولینگ است و این کتاب را با نام مستعار رابرت گالبرایت روانه بازار کرده، از سوی شرکت سولیسیتورز به توبیخ کتبی و پرداخت این جریمه محکوم شد. یکی از سخنگویان این شرکت در لندن اعلام کرد کارمند این شرکت به دلیل عدم رازداری جریمه می شود.

کتاب «آوای فاخته» در ماه آویل منتشر شد، و در ماه ژوییه نشریه ساندی تایمز فاش کرد که رولینگ نویسنده این کتاب است. پس از آن رولینگ نیز این مساله را تایید کرد و همه این ماجراها به پرفروش شدن کتاب منجر شد. پست توییتی که منجر شد تا نشریه ساندی تایمز متوجه این مساله شود و ابتدا آن را به عنوان دریافتی از سوی کامپیوتر اعلام کند، از سوی جودیت کالیگاری دوست همسر گاسیج منتشر شده بود.

قهرمان اصلی کتاب «آوای فاخته» یک سرباز سابق جنگ است که اکنون به عنوان یک کارآگاه خصوصی فعالیت می‌کند.

در آن زمان رولینگ خشم خود را از درز این خبر توسط شرکت حقوقی اعلام کرد و گفت تنها افراد معدودی بودند که می‌دانستند او نویسنده این کتاب است و نمی‌تواند بپذیرد زنی از این ماجرا باخبر شده و آن را رسانه ای کرده است، در حالی که نزدیک‌ترین دوست خودش از این مساله خبر نداشت. وی اعلام کرده بود از این که به شرکتی اعتماد کرده که ارزشش را نداشته، بسیار متاسف است.

همان زمان این شرکت حقوقی نامه عذرخواهی خود از رولینگ را منتشر کرد و مبلغی را که میزانش اعلام نشد، به رولینگ پرداخت کرد که همان زمان از سوی رولینگ به یک بنیاد خیریه اهدا شد. اکنون اعلام شده علاوه بر آن مبلغ، عضو خطاکار این شرکت حقوقی نیز به صورت جداگانه از سوی شرکت جریمه شده است.

این شرکت حقوقی در همان زمان اعلام کرده بود همه مسئولیت این اشتباه را میپذیرد و اعلام میکند خطایی متوجه ناشر رولینگ نبوده و همه ماجرا از این شرکت درز کرده است. رولینگ که ابتدا از این شرکت شکایت کرده بود، به دنبال همه توافقاتی که به عمل آمد، از شکایت خود صرف نظر کرده و با پذیرش مبلغی که این شرکت به وی پرداخت، اعلام کرد این پول را به عنوان تشکری برای کارکنان ارتش که در تحقیقاتش برای نوشتن این کتاب به وی کمک کرده بودند، اهدا کرده است.