شجریان " دلشدگان " را بازخوانی می‌کند

به گزارش افکارنیوز، میلاد عمرانلو سرپرست و رهبر ارکستر گروه کر آوازی تهران در ابتدای این نشست خبری با اشاره به جزییات برگزاری این رویداد موسیقایی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این کنسرت در دو بخش به مخاطبان ارائه می شود که در بخش اول قطعاتی از آلبوم " وکاپلای۱ "، یک قطعه جدید و دو قطعه " خوشه چین " و " دختر کولی " به خوانندگی وحید تاج اجرا می‌شود.

به گفته وی، در بخش دوم هم چند قطعه موسیقایی از آلبوم جدید گروه در قالب ۱۱ قطعه متشکل از موسیقی فیلم های برگزیده سینمای جهان برای اولین بار برای علاقه مندان اجرا می شود.

وی افزود: البته در بخش دوم که به نوعی مهم ترین بخش کنسرت ما خواهد بود همزمان با اجرای قطعات، تصاویری از فیلم های سینمایی که ما تصمیم به اجرای موسیقی آنها داریم روی پرده ظاهر خواهد شد و همزمان با آن کارهای خود را به تماشاگران ارائه می‌کنیم.

برگزاری کنسرت مقدمه‌ای برای معرفی آلبوم جدید

سرپرست گروه کر آوازی تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود در این نشست خبری خاطرنشان کرد: برگزاری این کنسرت به نوعی معرفی آلبوم " وکاپلای دو " خواهد بود که امیدوارم این بار هم با استقبال خوب مخاطبان مواجه شود. از سوی دیگر آنچه از این پس به شدت مورد پیگیری خواهد بود فعالیت‌های گروه در حوزه موسیقی فولکلوریک سرزمین ما و اجراهای خاص است که برای تحقق این هدف نیازمند گذران زمان هستیم اما به طور حتم در اجراهای آینده از این نوع خاص موسیقی که اتفاقا در اجراهای قبلی هم با استقبال تماشاگران مواجه شد، استفاده می‌کنیم.

عمرانلو با اشاره به عدم تخصیص بودجه های مناسب برای حضور گروه‌های خاص موسیقی در عرصه‌های بین المللی گفت: گروه کر آوازی تهران طی سالهای ۸۹ و ۹۰ در رنکینگ جهانی گروه‌های کر دنیا در بین یک هزار گروه ثبت شده دارای رتبه ۳۰۰ بود اما متاسفانه طی این سالها به دلیل حضور کمرنگی که برای اجرای برنامه در فستیوال های بین المللی داشتیم این رتبه به شدت نزول پیدا کرد و ما هم اکنون در رتبه ۵۶۰ رنکینگ جهانی قرار گرفتیم که این برای ما که زحمت های فراوانی در عرصه موسیقی کشیدیم تاسف بار است.

اوضاع خوبی در رنکینگ جهانی نداریم

وی افزود: ما توقع نداریم در همه فستیوال های بین المللی حضور مستمر داشته باشیم اما به نظر می آیدلاقل لازم است سالی یک بار در یک فستیوال بین المللی برای عرض اندام و معرفی خود حضور داشته باشیم. به عنوان نمونه سال آینده هشتمین دوره گردهمایی گروه های کر مناطق مختلف جهان در کشور لتونی برگزار می شود اما تا به امروز با وجودی که از سوی دبیرخانه این گردهمایی بارها برای شرکت دعوت شدیم اما متاسفانه به دلیل شرایط مالی هنوز نتوانسته ایم پاسخ مناسبی به آنها بدهیم. به هر حال امیدوارم با رایزنی های انجام گرفته بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که رتبه واقعی خود در رنکینگ جهانی را به دست آوریم.

سرپرست گروه کر آوازی تهران در بخش پایانی صحبتهای خود با اشاره به حضور همایون شجریان در آلبوم جدید این گروه که طی هفته های آینده وارد بازار موسیقی می شود، گفت: برای ضبط بخش " دلشدگان " آلبوم این توفیق را داشتیم که از حضور همایون شجریان برای بازخوانی این قطعه استفاده کنیم و خوشبختانه وی نیز بدون هیج چشم داشتی پذیرفت که در کنار ما حضور داشته باشد. به همین جهت لازم است از همین جا مراتب تقدیر خودم از این هنرمند شایسته موسیقی ایرانی را اعلام کنم.

حنجره انسان کامل ترین ساز است

وحید تاج خواننده مهمان این کنسرت هم در این نشست خبری با ابراز خرسندی از حضور در این اجرا تصریح کرد: من اعتقاد دارم حنجره انسان کامل ترین ساز است که توانایی های زیادی برای اجرای آثار موسیقایی دارد. کاری که یک حنجره در حوزه موسیقی می تواند انجام دهد به قدری دارای قدرت است که با برخی سازهای خاص هم نمی توان آن را اجرا کرد.

این خواننده موسیقی ایرانی گفت: در این سالها قطعات زیادی از گروه آوازی تهران به گوش من رسیده است که هر کدام از آنها با توانایی بالایی اجرا شده، به طوری که ساز در بسیاری از آنها عاجر بوده است. بنابراین بسیار خوشحالم که چنین تجربه ای را در کنار سایر هنرمندان گروه کر آوازی تهران تجربه می کنم. در این کنسرت هم تصمیم دارم قطعاتی را اجرا کنم که حتم دارم مخاطبان با آن ارتباط خوبی برقرار می کند.

از حاتمی و کیمیایی تا جوزپه تورناتوره

همایون آرام فریکی از تنظیم کنندگان قطعات این کنسرت هم گفت: اجرای قطعاتی از موسیقی فیلم های " پاپیون "، خوب، بد، زشت "، " گوزن ها " و تصنیف " دلشدگان " فیلم سینمایی " دلشدگان " به کارگردانی زنده یاد علی حاتمی و آهنگسازی حسین علیزاده از جمله قطعاتی است که در این کنسرت توسط گروه اجرا می شود.

حسین محمدی دیگر تنظیم کننده قطعات کنسرت " وکاپلا " هم در معرفی قطعات دیگر این اجرای موسیقایی خاطرنشان کرد: موسیقی فیلم های " آملی "، " پدرخوانده "، " صبحانه در تیفانی "، " زورو "، " سینما پارادیزو " و یک قطعه جدید از دیگر قطعاتی هستند که در این برنامه به مخاطبان موسیقی ارائه خواهد شد.

طهماسبیان مدیر برنامه های گروه کر آوازی تهران هم در پایان این نشست از برگزاری کنسرت گروه آوازی تهران در شهرستانها خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته بعد از کنسرت تهران برنامه هایی را در گرگان، ساری، قائمشهر، سمنان، آمل، کرمانشاه، اهواز، شیراز و بندرعباس خواهیم داشت ضمن اینکه در جشنواره بین المللی موسیقی فجر امسال هم حضور خوبی داریم.

کنسرت " وکاپلا " روزهای ۱۶ و ۱۷ دی ماه سال جاری ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت میزبان علاقه مندان موسیقی است.
ارسال نظر

نام کامل:
ایمیل:
وبسایت:
نظر شما:
عدد امنیتی:
نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.