خبری از تلویزیون LED، نورپردازی و اطفاء حریق تئاترشهر نیست

به گزارش افکارنیوز، وضعیت مجموعه تئاتر شهر برای میزبانی بزرگترین رویداد تئاتر ایران نسبت به دوره‌ها و سال‌های گذشته، وضعیت چندان مناسبی نیست. طی گفتگوهایی که ریاست مجموعه با رسانه‌های مختلف داشت قرار بر این بود که فاز دوم بازسازی مجموعه تئاتر شهر در سال جاری آغاز شود و بخشی از معضلات داخلی و بیرونی مجموعه طی این بازسازی برطرف شوند.

جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان رویدادی بین‌المللی میزبان گروه‌ها و هنرمندان کشورهای دیگر است که برای اجرای آثار خود در جشنواره شرکت می‌کنند. در این بین مجموعه تئاتر شهر به نوعی به عنوان کاخ جشنواره تئاتر فجر شناخته می‌شود که تمرکز کامل جشنواره روی این مکان هنری و تئاتری است.

اما فضای بیرونی مجموعه تئاتر شهر و فضای داخلی این بنای تئاتری شرایط لازم برای میزبانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را ندارد. حتی فاز اول مرحله دوم بازسازی مجموعه تئاتر شهر که قرار بود در آن سیستم برق اضطراری و سیستم اطفاء حریق مجموعه تا جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آماده بهره‌برداری شود تنها به نصب سیستم برق اضطراری ختم شد و باقی مراحل به بعد از برگزاری جشنواره موکول شد.

در مدت یک ماه مانده به برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مدیران و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران هر کدام به صورت جداگانه و حتی به صورت دسته جمعی از مجموعه تئاتر شهر بازدید کردند و در آخرین بازدید مشترکی که انجام شد، مدیران شهرداری تهران قول مساعد دادند که تلویزیونی LED در بالای هواکش زیرگذر چهارراه ولیعصر نصب می‌شود تا به صورت ۳ یا ۴ طرفه به تبلیغ آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر بپردازد.

همچنین قول مساعد داده شد تا نورپردازی ویژه‌ای برای نمای مجموعه تئاتر شهر در نظر گرفته شود. اما گویا این دو وعده در کنار دیگر وعده‌ها نظیر راه‌اندازی فضای نمایش روباز به جای رستوران تخریب شده در بوستان دانشجو نیز تا برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و پایان آن، عملی نمی‌شوند.

وضعیت نامناسب سرویس‌های بهداشتی و تهویه داخل مجموعه تئاتر شهر نیز جوابگوی میزبانی مخاطبان و گروه‌های نمایشی شرکت کننده در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیست اما گویا تنها امکاناتی که می‌توان تا برگزاری بزرگترین رویداد تئاتر ایران به آماده شدن آن‌ها دلخوش بود، بهینه‌سازی سرویس‌های بهداشتی و اتاق‌های گریم مجموعه تئاتر شهر است.

طی آخرین بازدیدی که معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه تئاترشهر و روند بازسازی آن انجام شد، این مسأله بیش از پیش مشخص شد که مجموعه تنها با تغییراتی جزیی میزبان برگزاری جشنواره بینالمللی تئاتر فجر میشود.