تغییر بازیگر نقش بزرگوار در نمایش " کالیگولا " برای اجرای فجر

به گزارش افکارنیوز، سعید کاظمیان کارگردان نمایش " کالیگولا " گفت: نمایش " کالیگولا " برای بخش مرور در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر انتخاب شده است و با توجه به اینکه به تازگی اسامی نمایش‌های حاضر در بخش مرور آثار در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام شده است، زمان چندانی برای تغییر در این نمایش نداریم و به همین دلیل نمایش " کالیگولا " بدون هیچ تغییری در دکور و یا نوع اجرا روی صحنه خواهد رفت.

وی ادامه داد: تنها تغییری که در این نمایش رخ خواهد داد این است که بازیگر نقش " بزرگوار " تغییر خواهد کرد که البته هنوز بازیگر مورد نظر برای این نقش قطعی نشده است.

کاظمیان با اشاره به اینکه این نمایش در آبان و آذر سال جاری روی صحنه رفته است، گفت: هنوز کمک هزینه اجرایی که قرار است از سوی جشنواره تئاتر فجر به ما ارائه شود، اعلام نشده است.

وی در پایان گفت: " کالیگولا " داستان یک امپراطور رومی است که بعد از مرگ خواهرش دچار تحولات روحی شده و نسبت به خشونت و قتل اقدام می‌کند، این رفتارهای او سبب می‌شود تا در نهایت از بین برود.

کالیگولا، نمایشنامه‌ای است که آلبر کامو نویسنده الجزایری - فرانسوی، نگارش آن را در سال ۱۹۳۹ آغاز کرد و اولین نسخه آن در ماه می ۱۹۴۴ به چاپ رسید. او بعدها در این نمایشنامه، تغییرات و بازبینی های بسیاری انجام داد که خود آن را دور باطل نامیده است.

بعضی از منتقدان، این کتاب را متعلق به مکتب اگزیستانسیالیسم می‌دانند در حالیکه خود کامو همیشه تعلق خود به این مکتب را نفی می‌کرد.

نمایش "کالیگولا" از استان گلستان در سی و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر حضور مییابد. این نمایش پیش از این از سوی گروه هنری "راه رو" و "گرگانج" به کارگردانی سعید کاظمیان و با بازی نعمت اله جمال آبادی، نگین حمیدی، ایرج رجبی، میثم شکیبافر، مرتضی شکیبافر، سعیدکاظمیان، احمد کولف، شطیطه مازنی و حمیدرضا میرزایی زاده در گنبدکاووس به اجرا در آمده است.